به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت سرهنگ محمد آقااحمدی گفت: پرونده‌هایی مبنی بر سرقت گوشی موبایل از سوی سه جوان که سوار بر دو موتورسیکلت اقدام به زورگیری از شهروندان می کردند به کلانتری گزارش شد.

وی افزود: تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه شب گذشته ماموران گشت کلانتری در خیابان شریعتی سه جوان را که سوار بر دو موتورسیکلت بودند را دیدند و با توجه به شباهتشان با سارقان زورگیر آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و از نیروی کمکی نیز برای دستگیریشان کمک گرفتند.

رییس کلانتری ۱۰۴ عباس آباد ادامه داد: ماموران در یک فرصت مناسب اقدام به متوقف کردن دو موتورسیکلت کردند و در بازرسی از سه پسر جوان چهار گوشی موبایل خاموش و بدون سیم کارت و دو سلاح سرد به دست آوردند.

این مقام پلیسی اظهار داشت: با توجه به تصاویر متهمان که از صحنه‌های زورگیری به دست آمده بود و صاحبان گوشی‌های موبایل که به کلانتری آمده بودند مشخص شد این سه جوان با در دست داشتن چاقو اقدام به زورگیری از شهروندان می کردند.

آقااحمدی گفت: متهمان به سرقت بیش از ۵۰ گوشی موبایل به شیوه زورگیری اعتراف و در همان تحقیقات ابتدایی ۱۵نفر از شاکیان پرونده با حضور در کلانتری سارقان را شناسایی و چهار گوشی سرقتی نیز تحویل صاحبانشان شد.

رییس کلانتری ۱۰۴ عباس آباد افزود: دستگیری مالخر این باند در دستور کار ماموران قرار دارد که متهمان نیز برای سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته اند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در مسیرهای کم تردد که روشنایی کمی دارد عبور نکنند و از معابر اصلی و روشن و با هوشیاری کامل در ساعات پایانی روز تردد داشته باشند.

با شروع کار مترو کار جیب‌بر نیز شروع می‌شود

رییس پلیس مترو پایتخت از دستگیری یکی از قدیمی ترین سارقان حرفه‌ای تهران که در نخستین ساعات شروع کار مترو دست به جیب بری می زد، خبر داد.

سرهنگ سعید عطاالهی گفت: تجسس های پلیسی ادامه داشت تا اینکه سحرگاه روز گذشته ماموران موفق به دستگیری سارق قدیمی در حین سرقت در مترو شدند.

عطااللهی گفت: متهم ۶۰ ساله بارها به خاطر سرقت دستگیر و به زندان رفته است و هربار بعد از آزادی دست به جیب بری در محل‌های شلوغ می‌زند که در تحقیقات ابتدایی ۱۵ نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

رییس پلیس مترو تهران با رسیدن به روزهای آخر سال و استفاده بیشتر شهروندان از مترو برای خرید گفت: شهروندان در زمان سوار شدن به مترو مراقب گوشی موبایل خود باشند و زمانیکه گوشی‌هایشان را داخل جیب یا کیف می‌گذارند دستشان را روی آن قرار دهند تا جیب‌برها موفق به سرقت نشوند.

وی همچنین به شهروندان توصیه کرد: شهروندان برای خرید آخر سال زمان سوار شدن به مترو از همراه داشتن پول نقد خودداری کنند و در زمان خرید از داخل فروشگاه‌های داخل مترو و اطراف آن نیز رمز کارت بانکی‌شان را خودشان وارد کنند و به هیچ عنوان رمز کارتشان را روی کارت بانکی یادداشت نکنند چرا که جیب‌بر و سارقان در روزهای پایانی سال با سواستفاده از شلوغی مترو و اماکن شلوغ دست به سرقت می‌زنند.

سرهنگ عطاالهی عنوان داشت: شهروندان در زمان خرید حتما از کارت های عابربانک استفاده کنند و از همراه داشتن وجه نقد خودداری کنند.

سارق دریچه‌های چدنی آب‌وفاضلاب جنوب تهران دستگیر شد

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد از دستگیری سارق دریچه های چدنی آب و فاضلاب در جنوب تهران با بیش از ۱۰۰ فقره سرقت خبر داد.  

سرهنگ جهانشاه تیموری گفت: ساعت پنج صبح روز گذشته یکی از شهروندان در منطقه هاشم آباد در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰  اعلام کرد که دو مرد با خودرو پراید در کنار یک دریچه فاضلاب توقف کرده و با پتک روی آن ضربه می‌زنند.

وی افزود: بدین ترتیب با توجه به اینکه در چند روز گذشته گزارش هایی مبنی بر سرقت دریچه های چدنی فاضلاب در جنوب تهران اعلام شده بود تیمی از ماموران گشت کلانتری به محل اعزام شدند.

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد ادامه داد: ماموران به محض حضور در محل سرقت مشاهده کردند که یکی از متهمان در حال انتقال دریچه چدنی به داخل خودرو پراید است که یکی از متهمان با مشاهده ماموران با پای پیاده شروع به فرار کرد و متهم اصلی پرونده که در محل تصمیم به فرار گرفته بود از سوی ماموران دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت:  متهم پس از انتقال به کلانتری اعتراف کرد که هر روز بین  پنج یا شش دریچه فاضلاب چدنی را در جنوب تهران به سرقت می برد که در این مدت نزدیک به ۱۰۰ فقره دزدی کرده است.

تیموری گفت: متهم از ساعت ۲ بامداد تا پنج صبح این سرقت‌ها را انجام داده و خودرو پراید را نیز از یکی از دوستانش به بهانه مسافرکشی گرفته و با آن سرقت می کرد که با فروش این دریچه‌ها هزینه اعتیادش به هروئین و شیشه را تامین کرده است.

رئیس کلانتری ۱۳۲ نبرد افزود: متهم پس از اعتراف به سرقت ها به مرجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.