بر این اساس کوچه بینام حد فاصل خیابان شهید پورابتهاج (روبه‌روی خیابان شهید افتخاری) در محدوده دارآباد واقع در منطقه ۱ تهران به خیابان "ورزشگاه" نامگذاری شد.

خیابان نوزدهم حد فاصل خیابان جلال آل احمد تا بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری در محدوده کوی نصر واقع در منطقه ۲ تهران به خیابان "شهید سعید پورباقرانی" تغییر نام داد.

کوچه درایت حد فاصل کوچه بوستان دهم تا کوچه شهید تهرانی در محدوده خیابان استخر واقع در منطقه ۴ تهران به نام "شهید نوید سفری" تغییر نام داد.

خیابان چوبینه حد فاصل خیابان شهید حسن‌پور تا خیابان شهید حسنی‌کیا در محدوده جماران واقع در منطقه ۱ تهران به خیابان "آیت‌الله محمدرضا توسلی" تغییر نام پیدا کرد.

همچنین ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نام گذاری معابر گفت: رویه این است که باید هر مورد از معابر را به صورت تک تک بررسی کرده و رأی گیری کنیم.

بهاره آروین دیگر عضو هیات رئیسه شورا نیز بر صحبت های امینی صحه گذاشت و  گفت: چه طرح ها و چه لوایح باید به صورت تک تک به رأی گذاشته شود و هر کدام رای مجزایی بگیرد.

اما حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در واکنش به آنها گفت: جنس هر طرح و لایحه با جداول نامگذاری معابر شهری متفاوت است و اینجا تصریحی برای نحوه نامگذاری نداریم و باید خودمان به یک وحدت رویه برسیم.

وی افزود: امروز هم به نظرم بهترین روش این است که ردیف های دارای مخالف کنار گذاشته شود و سایر ردیف ها به صورت یکجا به رأی گذاشته شود.

میرلوحی و مسجدجامعی ۲ تن دیگر از اعضای شورا نیز خواستار دخالت دادن شورایاری ها در نام گذاری معابر شدند.

در نهایت اعضا با برخی تغییر نام ها موافقت کردند و برخی دیگر نیز به کمیسیون نامگذاری بازگشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.