«شکراله حسن بیگی» که امروز شنبه این خبر را به ایرنا اعلام کرد، حاضر نشد نام و هویت افراد متقاضی انتقال را فاش کند.

وی افزود: از سوی دیگر، هیات نظارت با درخواست ۱۵۸ داوطلب برای تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به سایر نقاط کشور موافقت کرده است.

رییس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: اکنون پرونده تغییر حوزه انتخابیه داوطلبان به سایر حوزه ها بسته شده است و تا روز برگزاری انتخابات تغییری در این زمینه رخ نخواهد داد.

حسن بیگی با این حال از انصراف ۱۲۶ داوطلب از حضور در رقابتهای انتخاباتی مجلس در سطح استان تهران تا روز گذشته خبر داد.

وی گفت: در مجموع، یکهزار و ۵۷۶ نامزد در شش حوزه انتخابیه در استان تهران بر سر تصدی کرسی های مجلس شورای اسلامی  با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد، یکهزار و ۴۵۳ نفر در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، ۱۱ نفر در حوزه انتخابیه پاکدشت، ۳۸ نفر در حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان، ۱۷ نفر در حوزه انتخابیه  دماوند و فیروزکوه، ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک و ۳۰ نفر نیز در حوزه انتخابیه شهریار، قدس و ملارد فعالیت دارند.

بطور میانگین، ۴۵ نفر بر سر تصاحب هر کرسی استان تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند  که به گفته مسئولان ذیربط، نزدیک به دو برابر میانگین کشوری آن است.

استان تهران در مجلس شورای اسلامی ۳۵ نماینده دارد که از این تعداد، حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس» ۳۰ کرسی و هر کدام از حوزه های انتخابیه «پاکدشت»، «دماوند و فیروزکوه»، «ورامین، پیشوا و قرچک»، «قدس، ملارد و شهریار» و «رباط کریم و بهارستان» یک نماینده دارند.

در حوزه انتخابیه تهران، چهار کرسی نیز برای اقلیت های دینی «کلیمی»، «آشوری و کلدانی»، «زرتشتی» و «ارامنه شمال» پیش بینی شده است که هر کدام یک نماینده در مجلس دارند.

نمایندگان اقلیتهای دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و فقط ارامنه دارای دو حوزه انتخابیه ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه آینده دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می شود.

در انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان در استان تهران ۱۷ نفر برای تصدی سه کرسی این استان با یکدیگر رقابت می کنند.

این افراد جایگزین مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی و آیت الله سیدابوالفضل میرمحمدی در مجلس خبرگان خواهند شد.  

تبلیغات نامزدهای انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان از هفدهم بهمن  و مجلس شورای اسلامی از بیست و چهارم بهمن در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.