به گزارش ایرنا از دماوند، مردم شهرستان دماوند همزمان با آغاز زمان رسمی تبلیغات داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن برپایی ستادهای تبلیغاتی، خود را آماده برگزاری جلسات مختلف انتخاباتی کرده اند.

فضای مجازی نیز مملو از کانال ها و گروه های تبلیغاتی جهت معرفی کاندیدا و نامزدهای انتخاباتی شده است و برخی از گروه های محلی نیز به تحلیل و بررسی نامزدها می پردازند تا فردی اصلح را برای حوزه انتخابیه خود انتخاب کنند.

عمده نظرات مردمی قابل دسترس بودن نماینده آینده جهت پاسخگویی به مطالبات آنان، توجه به منطقه و فراهم سازی زمینه اشتغال، داشتن روحیه انقلابی و شجاع بودن است و همچنین از کاندیداهای جوان حاضر در رقابت انتخاباتی می خواهند تا با همدلی و همفکری و در کنار هم قرار گرفتن، اقدامات لازم را برای ورود یک کاندیدای نسل سوم فراهم کنند.

جوانان به دنبال افکار جدید و راه های نو هستند که این مهم برای چرخه تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور موثر خواهد بود. البته توجه به افراد با تجربه در این عرصه نیز در مطالبات مردمی دیده می شود.

ستادها امروز یکی پس از دیگری در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه افتتاح می شود و هواداران با پخش و چسباندن تراکت و عکس های انتخاباتی نماینگان در تلاش برای معرفی هرچه بهتر آنان هستند.

مجید صفری، رئیس حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه نیز ضمن تاکید بر برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و بی طرف، اظهار داشت: برگزاری انتخابات اهمیت ویژه‌ای دارد و همان‌گونه که قانون پیش‌بینی کرده، باید هوشیار بوده و با عزم راسخ این مسیر را طی کنیم تا کوچکترین خللی در برگزاری انتخابات رخ ندهد.

وی با بیان اینکه تاکنون در حوزه ستاد انتخابیه، بر اساس برنامه ابلاغی پیش رفتیم و نشست‌ها و آموزش‌ها نیز به صورت منظم برگزار شده است، افزود: مردم در انتخابات وظیفه اجتماعی و حضور پرشور و شعور در انتخابات و برگزارکنندگان نیز وظایف قانونی که امانت‌داری است را بر عهده دارند.

صفری گفت: قول دادیم که انتخابات را به صورت منظم برگزار کنیم و انتخاب را بر عهده مردم بگذاریم؛ چرا که در همه امور بی‌طرفی مبنای کار ماست.

این مسئول با اشاره به اینکه در این دوره انتخابات با استفاده از دستگاه احراز هویت تقریبا به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: حساسیت و نظم در کار به عنوان اولویت کار ماست و با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده، قطعا بهترین انتخابات را خواهیم داشت.

رییس حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه همچنین در خصوص زمان شروع و پایان تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در اجرای ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۴۰ آئین نامه اجرایی آن در خصوص زمان شروع و پایان فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای تایید صلاحیت شده از بامداد روز پنجشنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه آغاز و در ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه مورخ یکم اسفند ماه یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای پایان می یابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برگزاری جلسات مختلف با کاندیدا و نمایندگان آنان، هماهنگی های لازم جهت تبلیغات انتخاباتی نامزدها صورت گرفته است تا کمتر شاهد تخلف باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: براساس قانون، الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر مؤسسات آموزشی، سازمانهای عمومی، ادارات دولتی و... و. در سراسر کشور و به تبع آن در دماوند ممنوع است.

فرماندار دماوند تصریح کرد: طبق قانون مأموران انتظامی مکلف هستند در صورت مشاهده متخلفان آنان را به دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه مکان های مناسبی برای تبلیغات نامزدها در سطح شهر ایجاد شده است، گفت: با تشکیل کمیته امنیت و تبلیغات در سطح شهرستان هرگونه تخلف توسط نامزدها رصد می شود که در صورت نیاز به برخورد با هماهنگی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی موارد پیگیری خواهد شد.

صفری از تشکیل ستادهای تبلیغاتی نامزدها در پنج شهر شهرستان اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون و تبصره اصلاحی هر کاندید می تواند یک ستاد برای آقایان و یک ستاد برای بانوان در هر شهر تشکیل دهد که این مهم در شهرهای دماوند، رودهن، آبعلی، آبسرد و کیلان توسط نامزدها در صورت تمایل امکانپذیر است.

وی گفت: ملاک عمل ستاد انتخابات، هیأت های نظارت و اجرایی توجه به قانون است و تمامی افرادی که قرار است در جریان روند برگزاری انتخابات حضور یابند، باید به قانون پایبند بوده و براساس مدارج مندرج در قانون انتخابات عمل کنند.

این مسئول بیان داشت: در حوزه انتخابیه دماوند – فیروزکوه ۷۷ نفر داوطلب نمایندگی بودند که از این تعداد ۷ نفر انصراف، ۱۹ نفر تایید و ۵۱ نفر صلاحیتشان احراز نشده است که از تعداد ۱۹ نفر تایید شده، یک نفر انصراف و یک نفر به حوزه انتخابیه دیگری انتقال یافت.

لازم به ذکر است، بیش از چهارهزار نفر برگزاری انتخابات را به عهده دارند و بیش از ۳۰۰ صندوق در ۱۷۰ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه مستقر می شود.

حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.