«مجید صالحی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره درختان موسسه دهخدا اظهار داشت که پس از گزارش مالک و بازدید کارشناسان اداره فضای سبز  و کمیسیون باغات ذیل ماده ۷ و  درخواست موسسه دهخدا رای لازم برای رفع خطر و هرس درختان صادر شد.

وی تاکید کرد که هرس درختان صرفا به دلیل جلوگیری از بروز حادثه سقوط درخت، شاخه و سرشاخه در تند باد و بارش سنگین برف اخیر و جلوگیری از وقوع خسارات جانی و مالی برای شهروندان، انجام شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: قطع و یا جمع آوری درختان در این محدوده انجام نشده و صرفا مطابق رای صادره و با حضور ناظر فضای سبز رفع خطر و هرس شاخه های خشک انجام شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱ اظهار داشت: مالک درحین انجام فرایند رفع خطر، ‌ نسبت به سبک سازی و حذف شاخه های خشک زیرین درختان سبز کاج موجود درمجموعه نیز اقدام کرد و طبق بازدید کارشناس اداره فضای سبز اقدامی از سوی مالک مبنی بر هرس سنگین و یا حذف درختان انجام نشده است.

وی یادآور شد که طی چند ماه گذشته، «سید حمید موسوی» شهردار منطقه یک و مدیران شهری این منطقه بازدیدها و جلسات مختلفی با حضور تولیت موقوفه و همچنین هیات مدیره این موسسه به منظور ارتقاء سطح نگهداشت و توسعه فضای سبز مجموعه داشته اند.

صالحی تاکید کرد که از آنجاکه حفظ و نگهداری این فضا نیازمند هزینه و تخصیص پیمانکار بود و محدودیت‌های مالی مالک و تولیت موقوفه مانع اقدام لازم می‌شد، شهردار منطقه دستور لازم برای انجام اقدامات لازم به پیمانکار ذیربط برحسب مجوزهای قانونی صادر و پیشنهاداتی برای بهره مندی عمومی شهروندان از فضای سبز این مجموعه  در راستای توسعه فضاها و عرصه های عمومی به تولیت موقوفه و موسسه ارائه و در حال پیگیری مجدانه است .

وی از نگاه دلسوزانه شهروندان مبنی بر حفظ و حراست از درختان تقدیر کرد و گفت درخواست می کنم که شهروندان گزارشات خود را در خصوص هر گونه تعدی به فضای سبز در سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران ثبت و پیگیری کنند.

صبح امروز (دوشنبه) برخی شهروندان طی تماس با رسانه ها از قطع درختان این موسسه در خیابان ولیعصر، بالاتر از چهار راه پارک وی، ایستگاه پسیان، موقوفات دکتر افشار، ‌ خبر داده بودند.

مؤسسه لغت نامه دهخدا دی ماه سال ۱۳۲۴ برای تألیف فرهنگ لغت یا واژه نامه تاسیس شد؛ ‌ در سال ۱۳۵۳ شادروان دکتر محمود افشار، ساختمانی در محل موقوفات خود به مؤسسه لغت نامه دهخدا اهدا کرد و  از سال ۱۳۸۳ مؤسسۀ لغت نامۀ دهخدا و اعضا و کارکنان آن در ساختمان بزرگی که توسط دانشگاه تهران در محل موقوفات دکتر محمود افشار ساخته شد مستقر شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.