به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این تقدیر از سوی حجت الاسلام میثم امرودی رئیس این سازمان به مناسبت برگزاری آخرین دوره نمایشگاه «کرنش به حافظ» که این روزها توسط آثار پرفسور گونتر اوکر در ایران برگزار می‌شود قدردانی کرد.

این تقدیرنامه توسط حسین عالم‌بخش نماینده رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جزیره کیش به این هنرمند آلمانی اهدا شد.

امرودی در این تقدیرنامه نوشته است:«هنرهای تجسمی، مرزها را طی می‌کند تا با زبان جهانی تصویر، با ملت ها گفتگو کند و پیام آور صلح، امنیت، آرامش و مهربانی باشد. حضورتان را در کشورمان ارج می نهیم و هنرتان را قدر دانیم.»

پرفسور گونتر اوکر از سال ١٣٩٥ تا به امروز در ایران، اقدام به برگزاری نمایشگاه آثار خود از غزلیات حافظ کرده و احساس و برداشت خود را از غزلیات حافظ  روی بوم به عرصه ظهور در آورده است.

گونتر اوکر پس از گوته یکی از هنرمندان غیرایرانی است که حافظ را از دریچه هنر خود به جهانیان مـعرفی می کند.

یکی از ویژگی‌های این هنرمند، گرایش او به گرفتن مفاهیم از حوزه‌های گوناگون فرهنگی به‌ویژه فرهنگ‌های آسیایی و وارد کردن آن‌ها به جهان آثار خود است.

اوکر در میان این سری از آثار تابلویی هم با نام خلیج فارس خلق کرده است تا همچون دیگر مستندات در جای جای این کره خاکی برگه تایید دیگری باشد بر اصالت نام زیبای خلیج فارس که برای آیندگان به عنوان یک مستند غیرقابل انکار تاریخی در ایران و آرشیو اتحادیه اروپا بویژه دولت آلمان به یادگار ثبت و ضبط شده است.

این هنرمند برجسته سری شماره یک از ادیشن فارسی از این آثار را به موزه هنرهای معاصر ایران اهدا کرده است که به گفته مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهردایر تهران، ارزش آن بیش از ١٥٠هزار یورو برآورد می شود.

نمایشگاه کرنش به حافظ از ١٤ تا ٣٠ بهمن ماه امسال در موزه خلیج فارس جزیره کیش میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.