به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در فرودگاه بندرعباس اظهار داشت: امیدواریم با تلاش نیروهای متعهد و متخصص این مرز و بوم شاهد بهره برداری کامل از این طرح در آینده ای نزدیک باشیم.
وی ادامه داد: سفر امروز به بندرعباس با هدف افتتاح مرحله دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بازدید از روند پیشرفت این پالایشگاه مهم صورت گرفته است.
رییس جمهوری خاطر نشان کرد: امروز خوشحال هستم که میهمان مردم خونگرم و مرزدار هرمزگان هستم.
فاز اول پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور رییس جمهوری کشورمان به بهره برداری رسید و امروز با تلاش نیروهای متخصص داخلی وزارت نفت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء مرحله دوم این پالایشگاه زودتر از موعد مقرر آماده بهره برداری شده است.
با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس میزان تولیدات این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر بنزین به 24 میلیون لیتر بنزین در روز با کیفیت یورو پنج افزایش می یابد و تولید نفت گاز این پالایشگاه نیز از چهار میلیون لیتر به هشت میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.
پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس، بزرگ ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی دنیا در ایران با ظرفیت 36 میلیون لیتر در روز در قالب 3 فاز 120 هزار بشکه ‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت احداث شده است.
این پالایشگاه در 25 کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت 700 هکتار احداث شده و هم اکنون روزانه حدود 15 میلیون دلار تنها از بابت تولید سه فرآورده بنزین، نفت‌گاز و گاز مایع آن در کشور ارز ذخیره می شود.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.