مجید صفری روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: امروز دو طرح در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی ۵ روستای بخش مرکزی دماوند بود.

وی ادامه داد: این طرح شامل حفاری و تجهیز چاه دهانه گشاد به عمق ۳۵ متر، ایستگاه پمپاژ، احداث ساختمان تاسیسات و حصارکشی است که هم اکنون ۱۷ متر آن حفاری شده و پیش بینی می شود این پروژه در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری برسد.

این خاطرنشان کرد: این پروژه توسط معاونت طرح توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام می شود و روستاهای کالدشت بالا و پایین، اسلام‌آباد، هاشمک و وادان را تحت‌پوشش قرار می‌دهد.

فرماندار دماوند اضافه کرد: طول خط انتقال پروژه شبکه آبرسانی ۱۰ کیلومتر است که حدود هفت هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می دهد.

صفری به کلنگ زنی احداث شهرک صنفی شهید بهنام در منطقه چناران شهرستان دماوند اشاره کرد و گفت: این شهرک جهت ساماندهی مشاغل مزاحم شهرستان احداث می شود که در فاز نخست ۱۰ هکتار پیش بینی شده که این زمین توسط اداره مسکن و شهرسازی تحویل شده است.

وی ادامه داد: در این شهرک بیش از ۸۰۰ واحد شغلی مزاحم در سطح شهرستان برای ساماندهی پیش بینی شده است و تمامی شرایط فنی و زیست محیطی نیز در آن رعایت خواهد شد.

قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار داشت: طی دو سال اخیر شاهد اقدامات ارزشمندی در حوزه شهری و روستای شهرستان بودیم و بخش عمده ای از این خدمات در نیمه نخست سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه خدمات روستایی، رفع مشکل آب بود که توانستیم بخشی از آن را مرتفع کنیم و انشالله با اجرای این پروژه دیگر شاهد مشکل قطعی آب روستاهای دماوند را نخواهیم داشت.

حجت الاسلام  کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند نیز در این مراسم گفت: امروز که کشور با تحریم های شدید مواجه است و دولت در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد شاهد اقدامات ارزشمندی در منطقه به ویژه در بخش روستایی بودیم.

وی ادامه داد: اگر مشکلاتی در روستاها وجود دارد راه حل رفع آن پیگیری و مطالبه است که باید دهیاران و شوراهای روستا این مشکلات را بررسی، پیگیری و به نتیجه رسانند؛ تلاش مسئولان منطقه در ارائه خدمات و تخصیص اعتبارات طی دو سال اخیر قابل تقدیر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.