غلام رضا حسن پور در حاشیه افتتاح اتحادیه ریخته‌گران و تراشکاران شهرستان دماوند که همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر در روستای اسلام‌آباد برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال ۹۸ که به عنوان سال رونق تولید نام گرفته شد، سلسله کارهایی توسط بسیج اصناف کشور در دستور کار قرار گرفت که عمده آن احیای صنوف تولیدی در کشور بود که طی آن موانع بررسی و پیگیری شد.

وی با اشاره به تصویب حذف ارزش افزوده بر اصل طلا گفت: قبل از تصویب این مصوبه نزدیک به ۵ هزار کارگاه طلاسازی تعطیل شده بود که خوشبختانه پس از حذف مصوبه رونق تولید ایجاد شد.

حسن پور به بحث صنایع دستی نیز اشاره کرد و افزود: در بحث صنایع دستی نیز زمزمه‌ای شده بود که شامل مالیات شوند که با توجه به اعتراضاتی که به این موضوع شد در حال رفع شدن است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور عنوان داشت: طی سال ۹۸ رونق تولید با هماهنگی مسئولین به خوبی اتفاق افتاد و مردم هماهنگی خوبی داشتند و از کالاهای داخلی استقبال کردند و طرحی که در دستور کار قرار گرفته طرح استاد شاگردی است که طی آن نیروهای جوان در کارگاه‌های تولید پرورش می‌یابند تا بتوانند شغلی را آموزش ببینند.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ هزار نفر از اصناف در کشور عضو بسیج اصناف هستند و فعالین اقتصادی در پایگاه‌های مختلف مشغول فعالیت می‌باشند و یکی از برنامه‌های جدی ما این است که برنامه‌های بسیج عمومی را به تخصصی تبدیل کنیم و از پایگاه تراشکاری که امروز در دماوند افتتاح شد انتظار داریم که ایجاد اشتغال کنند و مشکلات این صنف را حل کنند و گزارش دهند که در این صنف چه رونقی اتفاق افتاده است.

حسین پور گفت: در سال ۹۸ قاچاق طلا و برخی محصولات رخ می‌داد که با برخی بخشنامه‌های ۲ پهلو مواجه بودیم که اصلاح شد و در این زمینه کارهای فرهنگی انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در ادامه به برنامه دهه فجر اشاره کرد و بیان داشت: در ۱۲ بهمن در اصفهان از طرح استاد شاگردی رونمایی کردیم، در چهارمحال و بختیاری نیز این طرح مطرح شده است و کرمانشاه نیز عمده بحث در خصوص اشتغال بود و جلسه‌ای نیز با برخی بازرگانان مسلمان داشتیم تا فضای صادرات را بهبود بخشیم و در ۲۲ بهمن نیز همه اصناف در راهپیمایی شرکت می‌کنند و حضور مؤثری خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.