محسن هاشمی روز دوشنبه در آیین افتتاح زیرگذر استاد معین با اشاره به حواشی ایجاد شده در این مراسم افزود: برای اولین بار است که در طول سی و چند سال دولت سازندگی این سبک اعتراض که در ابتدای افتتاح مراسم رخ داد را دیدم‌ و طبیعی است که در گام دوم انقلاب قرار داریم و بعضی از مردم معترض هستند و اعتراضات خود را مطرح می کنند و این اشکالی ندارد، اما می تواند مسالمت آمیزتر برگزار شود.

وی ادامه داد: به عنوان رئیس شورا از ابتدا مراحل ساخت پروژه را پیگیری می کردم و از ابتدا مردم محله استاد معین می گفتند با آن موافق نیستند و در آن زمان کسی از طرف شورایاران سراغ ما نیامد.

به گفته هاشمی، در دوره جدید مدیریت شهری یکی دوبار شورایاران در مراسم ها بحث افتتاح یکطرفه و دوطرفه را مطرح می کردند اما هیچوقت درخواست و نامه ای برای ملاقات و بررسی به شورای شهر نیامد.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: از شورایاری که امروز اعتراض داشت و گفت ما را در شورای شهر راه ندادند می خواهم بگویند آیا مکتوب درخواست خود را به شورای شهر دادند و یا درخواستی برای ملاقات داشتند؟ هیچوقت این اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: شورایاران قرار است به ما مشورت دهند و نظرات آنها را بررسی کنیم و به مقامات اجرایی بدهیم، اگر درخواست مکتوبی قبلا نوشتید برای من بیاورید و ببینیم در شورای شهر چگونه طی شده است، اما یادم نمی آید چنین موضوعی به عنوان معضل به شورا آمده باشد.

هاشمی با اشاره به پروژه های نیمه کاره ای که در ابتدای کار دوره پنجم مدیریت شهری وجود داشت گفت: در ابتدای آغاز بکار دوره پنجم مدیریت شهری لیست بلندبالایی از پروژه های نیمه تمام عمرانی وجود داشت و تلاش کردیم آنها را به سرانجام برسانیم و از ۷۰ پروژه نیمه تمام در سال ۹۷، در حدود ۱۷‌ پروژه افتتاح شد و پیشرفت خوبی در به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام داشتیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ نیز بخشی از پروژه ها افتتاح و بخشی از آنها پیشرفت مناسبی داشته است.

هاشمی با بیان اینکه زیر گذر استاد معین یک پروژه فرامنطقه ای است به مشکلاتی که چنین پروژه هایی برای مردم محلی ایجاد می کنند اشاره کرد و گفت: این یک پروژه فرامحلی است و به همین دلیل برای محلات مشکلاتی را ایجاد می کند چرا که به کل شهر و چند منطقه سرویس می دهد اما محدودیت هایی را برای خود محله ایجاد می کند.

رییس شورای شهر تهران گفت: به نظر می آید این پروژه محله را راضی نکرده است و امروز در آیین افتتاح نیز شاهد اعتراض ساکنان محل بودیم؛ باید با بررسی های دقیق و کارشناسی معضلاتی که ایجاد می کند را کاهش دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.