به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین و بزرگترین آرمان امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی است که همه باید برای این امر خطیر تلاش کنیم.

حسن بیگی افزود: امام در ۱۲ بهمن که وارد کشور شدند و با یاری خدا و همت مردم انقلاب را به پیروزی رساندند یک نظام سیاسی نوین را پایه ریزی کردند که تا آن موقع شناخته شده نبود که هسته این تفکر اسلامیت و پوسته آن جمهوری است و اعتقاد دارد که جمهوری کشور باید با ارا مردم اداره شود.

وی بیان داشت: اولین دستور امام رفراندوم بود و مردم در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کرده و به جمهوری اسلامی پاسخ آری دادند و بسیاری از افرادی که در ان زمان مسئولیت داشتند و در زمینه‌های اجتماعی کار می‌کردند به امام پیشنهاد داده بودند که با توجه به اینکه همه مردم به خیابان‌ها آمده‌اند و بیعتی عملی داشته‌اند شاید نیازی به رفراندوم نباشد اما پاسخ امام آمدن و حضور مردم پای صندوق‌های رأی بود.

معاون سیاسی استاندار تهران در ادامه افزود: این نظامی که امام پایه گذاری کردند متأسفانه پس از پیروزی انقلاب دچار مشکلات عدیده ای شد چون می‌خواستیم روی شعارهای اصیل انقلاب که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود تاکید کنیم و مستقل باشیم.

وی با بیان اینکه در آن زمان فقط ۲ قطب شرق و غرب وجود داشت گفت: کشورهای شرقی و غربی به سرکردگی آمریکا و شوروی و سرکرده‌های آنان مشخص بودند اما شعار جمهوری اسلامی استقلال بود و تاکید داشت که با کشورهای دیگر ارتباط مبتنی بر استقلال داشته باشد و ازادی یکی از نعمت‌های جمهوری اسلامی است و مردم می‌توانند در این کشور چه مسلمانان چه اقلیت‌ها به خوبی زندگی کنند البته مشکلاتی نیز وجود دارد که قابل حل می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1342291
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.