به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر سردار زارعی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل که با حضور انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران برگزار شد با اشاره به اینکه باید همه دستگاه‌ها در خصوص پدافند غیرعامل آمادگی لازم را داشته باشند اظهار داشت: مشاهدات نشان می‌دهد که افراد نگرانی‌هایی دارند که برای رفع نگرانی‌ها باید رزمایشی با آمادگی کامل برگزار شود که مردم با دیدن آمادگی و توانمندی ما قوت قلب پیدا کرده و اندکی از نگرانی‌های آنها کاسته شود.

زارعی با اشاره به اینکه احساس ضعف در دستگاه‌های اجرایی چندان زیبنده رزمایش نیست افزود: بدون تعلل باید نسبت به برگزاری رزمایش اقدام کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به حوادث داخلی و خارجی و مشکلاتی که در منطقه وجود دارد و با توجه به اینکه تقریباً هر ماه حادثه و مناسبتی پیش رو داریم توجه به زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهّم است بنابراین ضروری است همچون دیگر کشورها برنامه رزمایش را طبق قالب تقویمی در کشور برگزار کنیم.

جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور گفت: در مورد زیرساخت‌های هسته‌ای، شیمیایی و صنعتی به دلیل فرآیندها و اقدامات دشمن و وقوع حوادث محتمل برگزاری رزمایشی در این زمینه در سازمان پدافند از اولویت برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه باید با انجام رزمایش‌ها ذهنیت مردم را تقویت کنیم بر ضرورت حذف استفاده از بالگرد در رزمایش‌ها به دلیل شرایط حساسی که اکنون وجود دارد، تاکید کرد و بیان داشت: با توجه به آسیب پذیری ها در منطقه و آسیب‌های داخلی همچون عدم رعایت مناطق مسکونی و اندک بودن فاصله آنها با زیرساخت‌ها تعویق در برگزاری رزمایش‌ها چندان به مصلحت نیست و این موضوع با توجه به متغیر بودن حوادث و شرایط باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.