هادی تمهیدی روز سه‌شنبه در حاشیه افتتاح پروژه سد ماملو توسط رئیس جمهور به خبرنگار ایرنا گفت: شهرستان پاکدشت با برخورداری بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی، همواره با محدودیت کمبود منابع آبی برخوردار است.
وی گفت: علاوه بر سه شهرک صنعتی، نیروگاه تولید برق شهدای پاکدشت نیز در این شهرستان مستقر است که فعالیت این واحدهای صنعتی، به آب نیاز دارد.
وی تصریح کرد: هر چند که بخشی از بخش مرکزی و شهر فرون آباد شهرستان پاکدشت از آب تصفیه شده سد ماملو برخوردار شده است ولی با افتتاح کامل تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو، می‎‌توان کل جمعیت این شهرستان را از آب سالم و پایدار برخوردار کرد.
وی با اشاره به انتقال آب سد ماملو به شهرک‌های صنعتی و نیروگاه برق شهدای پاکدشت گفت: طرح انتقال آب از سد ماملو به نیروگاه شهدای پاکدشت و صنایع پایین دست در مجموع ۲۲ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر آن با لوله‌هایی با قطر ۶۰۰ میلی لیتر و مابقی آن با لوله قطر ۵۰۰ میلی لیتر انجام می‌شود.
فاز دوم تصفیه خانه سد ماملو روز سه شنبه با حضور رئیس جمهوری افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
فاز نخست این طرح دوم دیماه سال ۹۴ با حضور رئیس جمهور افتتاح شده بود.
با بهره‌برداری از این پروژه، بیش از ۲ میلیون نفر از ساکنان مناطق پائین دستی این سد از آب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.