عبدالرسول کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در دهه مبارک فجر اظهارداشت: ویژه برنامه «میقات الصالحین» با هدف گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، تبیین و روایت اندیشه‌ها و اقدامات ایشان با حضور بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز در مصلی امام خمینی(ره) برگزار و کتابچه‌ای از زندگی سردار سلیمانی به آنان اهدا می‌شود.

 ارتش تروریستی آمریکا روز جمعه ۱۳ دی‌ماه در یک حمله هوایی سردار شهید سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بود، به شهادت رساند.

جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با ورود تاریخی امام راحل به میهن از ۱۲ بهمن آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

وی گفت: امسال برای گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، شیوه نامه‌ای را به مدارس ابلاغ کردیم که برخی از این برنامه‌ها به صورت متمرکز در اداره کل آموزش و پرورش و برخی دیگر با رویکرد مدرسه‌محوری در سطح مدارس برگزار می‌شود که تعدادی از برنامه‌های دهه فجر به دلیل همزمانی با اربعین شهادت سردار قاسم سلیمانی، به گرامیداشت یاد و خاطره ایشان اختصاص دارد.

کریمی با اشاره به تجدید بیعت فرهنگیان با آرمان‌های امام راحل از پنجم تا ۱۱ بهمن افزود: گلبانگ انقلاب اسلامی ۱۲ بهمن ماه ساعت ۹:۳۳ به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن در تمامی مدارس نواخته می‌شود، در این روز بیش از ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان شهر تهران در مرقد امام راحل حضور پیدا کرده و اعلام خواهند کرد که منویات ایشان را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران بیان کرد: همچنین ۱۲ بهمن، بیش از یکهزار نفر از دانش‌آموزان مناطق ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در مراسم جایگاه جلوس امام در بهشت زهرا(س) حضور پیدا کرده و دانش‌آموزان مناطق ۹ و ۱۰، از مسیر فرودگاه مهرآباد تا حرم مطهر در ساعت ۹:۳۳ از موتورسواران استقبال خواهند کرد.

وی، برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب به همت سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی در بیش از ۲۰۰ مدرسه، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دوره دوم متوسطه با موضوع تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در بیش از ۴۱ مدرسه و برگزاری صبحگاه مشترک دانش‌آموزی به یاد سردار سلیمانی با حضور ۳هزار دانش آموز بسیجی در دانشگاه افسری امام علی(ع) را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش تهران در دهه فجر عنوان کرد.

کریمی گفت: برنامه روایت‌گری انقلاب اسلامی با هدف تبیین اهداف و ارزش‌های انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان با همکاری حوزه‌های علمیه، تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی در مدارس برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری برنامه «میهمانی لاله‌ها»، عطرافشانی مزار شهدا با حضور خانواده‌های شهدا و دانش‌آموزان در ۱۷ بهمن ماه افزود: یادواره شهدا با عنوان «لاله‌های روشن» با هدف تجلیل از خانواده ایثارگران در مدارس دوره اول و دوم متوسطه و مراکز فرهنگی برگزار خواهد شد.  

وی اضافه کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی از جانبازان دفاع مقدس، آزادگان و ایثارگران عیادت کرده و دانش‌آموزان و فرهنگیان در نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) حضور پیدا می‌کنند.

کریمی با اشاره به برگزاری تورهای انقلاب و بازدید از حسینیه جماران و موزه عبرت برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه با همکاری آموزش و پرورش و بسیج اظهارداشت: بیش از ۷هزار نفر از دانش‌آموزان نیز در اردوی باغ موزه دفاع مقدس حضور پیدا کرده و با ارزش‌ها، رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهند شد که براساس برنامه زمانبندی شده هر روز بیش از ۵۰۰ نفر از دانش آموزان از این باغ موزه بازدید می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری محفل شعر انقلاب، آیین مشاعره برای همکاران و دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی گفت: مسابقات ادبی، پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، نمایشی، فیلم کوتاه، هنرهای دستی، تجسمی و کتابخوانی ویژه دانش آموزان در تمامی مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های دست‌سازه‌های دانش‌آموزان با همکاری معاونت پرورشی و متوسطه آموزش و پرورش تهران در سطح مدارس افزود: مسابقات ورزشی مناطق ویژه دانش‌آموزان، مسابقات ورزشی جام فجر ویژه فرهنگیان و مسابقات ورزشی دانش‌آموزی شاهد در مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی برگزار می‌شود.

کریمی، برگزاری محافل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در دارالقرآنها و مدارس، حضور دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی در حسینیه جماران، برگزاری مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب، همایش منتخبان شوراهای دانش‌آموزی مناطق با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری جشن‌های باشکوه دهه فجر در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی، مرحله استانی جشنواره «فریادهای شادی» توسط سازمان دانش‌آموزی و مسابقه «سپاس سردار» دلنوشته‌های دانش‌آموزان برای سردار سلیمانی را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش شهر تهران در دهه فجر برشمرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه گفت: یکهزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در این روز، سرودهای وزین انقلابی و ۲۲ بهمن را در میدان آزادی اجرا خواهند کرد همچنین مسابقه عکاسی و وبلاگ‌نویسی در راهپیمایی ۲۲بهمن با عنوان «بهمن ماندگار» توسط سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.