حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم(ع) اظهارداشت: مستضعفین در دوران قبل از انقلاب با مشکلات زیادی مواجه بوده و مظلوم واقع شده بودند.

وی تصریح کرد: فقرزدایی از اهداف مهم و مورد توجه انقلاب به شما می رود و بر همین اساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مقوله مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفت.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه اخلاق زدایی در دوران پهلوی به چشم می خورد، افزود: فساد در رژیم طاغوت علنی بوده و آشکارا انجام می شد.

وی با بیان اینکه آزاده ستیزی از معضلات دیگر دوران پهلوی برای ملت ایران به شمار می رفت، خاطر نشان کرد: حاکمیت آمریکا و انگلیس در دوران طاغوت وجود داشت و مردم هیچ گونه آزادی نداشتند.

شاهچراغی اضافه کرد: امروز ملت ایران به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و خون شهدا از آزادی و آزادگی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: ملت ایران با وجود همه مشکلات موجود هرگز زیر بار ستم و زورگویی های استکبار جهانی، آمریکا و همدستانش نمی روند.

امام جمعه شهرری یادآور شد: بدون تردید دهه فجر از ایام الله است و این ایام را زنده نگه داشته و اجازه ندهید کمرنگ شود.

وی اذعان داشت: امام خمینی (ره) با گفتار و رفتار خود پس از انقلاب، مشت محکمی بر دهان آمریکا و همدستانش زد.

شاهچراغی با اشاره به شهادت سپهبد سلیمانی گفت:ملت ایران در مراسم تشییع شهید سلیمانی نشان دادند که با بصیرت همواره وارد میدان شده و پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ایستاده اند.

وی ادامه داد: شهادت سپهبد سلیمانی بار دیگر اتحاد و انسجام ملت ایران را در عرصه جهانی به نمایش گذاشته و مردم بار دیگر با ولایت و شهدا پیمان بستند.

امام جمعه شهرری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: حضرت آقا از ابتدا ماهیت واقعی آمریکا را شناخته و او را غیر قابل اعتماد دانستند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان بدانند برجام بی ثمر است و هیچ امیدی به آنها نیست بلکه امید مسئولان باید به مردم باشد.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه ششم بهمن و واقعه تروریستی منافقین در آمل اشاره کرد و گفت: منافقین برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی قصد داشتند تا آمل را از سایر بخش های کشور جدا کنند اما نتوانستند.

وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند اگر قصد تعرض به هر نقطه کشور را داشته باشند آن منطقه گورستان آنها خواهد شد.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: شکست امروز آمریکا از کشور و ملت ایران، درس عبرتی برای اروپا و همدستان آمریکا خواهد بود.

وی به ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: حضرت زهرا (س) شناسنامه شیعه و تضمین کننده ولایت بود و همه مدیون حضرت زهرا هستند.

شاهچراغی اظهار داشت: جلسات خانگی و هیات های مذهبی نقش موثری در تبیین و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه برای نسل امروز را دارند.

وی در پایان به تظاهرات ضد آمریکایی مردم عراق اشاره کرد و گفت: مردم عراق خواستار خروج آمریکا و استقلال و آزادی کشور خود هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.