بهرام سرمست در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) سردار سازندگی، از رویکرد شورای شهر قم در استفاده از تجربیات موفق کلان‌شهرها به‌ویژه شهر تهران در توسعه قطار شهری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: این تجربیات بتواند در پیشبرد طرح قطار شهری قم موثر واقع شود.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری قم باید در راستای بهره‌برداری از فاز نخست طرح متروی قم تا سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری و تلاش کنند.

در این جلسه مباحث فنی و تخصصی متروی قم موردبررسی قرار گرفت.

هیات وزیران در جلسه چهار دی‌ماه امسال با اصلاح مصوبه قبلی خود با واردات ۸۰ دستگاه واگن برای متروی قم موافقت کرد.

عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال ۸۸ با اعتباری بالغ‌ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد؛ راه‌اندازی خط مترو قم به ۲ مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.

در خبری دیگر، استاندار قم در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز با اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مقابله با قاچاق دام، گفت: سیاست‌های مبارزه با قاچاق دام باید به‌صورت منعطف و منطبق با اقتضائات زمانی و مکانی تدوین و اجرا شود.

سرمست تاکید کرد: سیاست دولت در زمینه قاچاق دام باید با در نظر گرفتن منافع دامداران در قم اجرایی شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، افزود: باید از دامداران استان قم در راستای بهره‌مندی از این نهاده‌ها با قیمت مناسب حمایت شود.

وی همچنین با اشاره به بازدید اخیر از شهرک دامشهر، گفت: تصمیمات اتخاذشده در جریان این بازدید در راستای حمایت از دامداران بوده و باید گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این راستا ارائه شود.

سرمست اجرایی شدن مصوبات جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم با موضوع مشکلات دامداران شهرک دام را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: عزم مدیریت استان بر اجرایی شدن مصوبات جلسات است و در این راستا برای ارزیابی و راستی آزمایی اجرای آن‌ها با ذینفعان(بخش خصوصی)  به‌صورت مستقیم ارتباط برقرار می‌کنیم.

وی در پایان به مشکل کمبود گاز مایع در استان قم اشاره و خاطرنشان کرد: این مساله باید با جدیت از سوی فرمانداری قم پیگیری و ساماندهی شود.

پلاک‌کوبی دام، اتخاذ سیاست واحد در خصوص ارز مجازی، مساله گاز مایع و تعیین تکلیف اموال قاچاق توقیفی در این جلسه موردبحث قرار گرفت.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و هفت هزار و ۴۵۰ دام سنگین پلاک‌کوبی شده است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.