به گزارش خبرنگار ایرنا ، حشمت اله عسگری روز دوشنبه در نشست کمیته پشتیبانی اربعین اظهار کرد: حضور پرشور مردم برای شرکت در آیین معنوی اربعین و عبور تعداد زیادی از آنها از استان ایلام نیازمند هماهنگی و همراهی همه دستگاه ها و بخش خصوصی برای خدمت رسانی مناسب است.
وی، همکاری لازم در زمینه تامین سلامت و بهداشت، اسکان، پذیرایی، تامین غذا، جابجایی و ارائه خدمات مطلوب به این افراد که به شوق زیارت عتبات عالیات از استان راهی کربلا می شوند از مهمترین موارد خدمتگزاری به زایران حسینی در استان ایلام نام برد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: هیچ موکبی نباید بدون هماهنگی با مسئول کمیته مردمی در مهران یا هر جای دیگر دایر شود زیرا موکب ها شناسنامه دار هستند و متصدی آنها ، نوع خدمت و زمان خدمتگزاری آنها مشخص است تا با برنامه ریزی بتوانیم در تمام مدت حضور زوار به آنها خدمت رسانی مطلوب انجام دهیم.
عسگری خواستار حضور تشکل های مردم نهاد زیست محیطی در کنار شهرداری های استان شد تا علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ زیست محیطی به آنها در حفظ پاکیزگی استان کمک کنند.
فرماندار مهران در این نشست گفت: برای جانمایی موکب ها پنج ایستگاه در نظر گرفته شده است که از یک موکب تا 10 موکب در این ایستگاه ها مستقر می شود.
مراد ناصری افزود: ایستگاه اول در پایانه اربعین است و ایستگاه دوم در داخل شهر از ورودی تا خروجی شهر مهران که توسط خود مردم برپا می شود.
وی ادامه داد: خیرین کاشان ، قم و استان مرکزی نیز قرار است در پایانه برکت مستقر شوند و ایست بازرسی بهرام آباد ایستگاه چهارم است و بخش عمده از آن توسط استان های مختلف کشور تجهیز می شود.
ناصری گفت: ایستگاه پنجم توسط آستان قدس رضوی برای اسکان موقت و پذیرایی برقرار می شود که ارتش و سپاه نیز در این محل مستقر هستند.
در این نشست بحث گلاب پاشی، تامین آب اشامیدنی، سرویس های بهداشتی، اسکان، بهداشت، آرد و نان، یخ، خودروهای یخچال دار، خودروهای امداد رسان، نهال کاری، جانمایی ایستگاه ها، تامین سوخت، گاز رسانی به آشپزخانه ها، سکوهای استقرار و ... مطرح و مصوباتی در این زمینه ها توافق شد.
به گزارش ایرنا، همه سال در ایام اربعین بیش از 2 میلیون زائر از طریق مرز بین المللی مهران به عتبات عالیات تردد می کنند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری مرکز ایلام یکی از سه خروجی مهم کشور به عتبات عالیات است که به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت مورد استقبال زائران حسینی برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین است.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.