به گزارش ایرنا، رضا سیار روز پنجشنبه در جلسه کمیته ایمنی استان قم در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان، اظهار داشت: زمینه زیرساخت های انتقال واحدهای آلاینده باید با همکاری دستگاه های مختلف به ویژه شهرداری به خارج از هسته مرکزی شهر قم صورت بگیرد تا شاهد وقوع حوادث نباشیم.
وی افزود: حادثه آتش سوزی شب گذشته در انبار چوب واقع در میدان سعیدی هسته مرکزی شهر باعث خسارت های جانی و مالی شده است که باید وضعیت این گونه واحدها مورد رسیدگی قرار گیرد.
آتش سوزی در انبار چوب که چهارشنبه شب در میدان سعیدی شهر قم رخ داد، باعث مصدومیت 9 تن شد که به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.
فرماندار قم ادامه داد: ضرورت کاربری زمین ها و واحدها باید مشخص باشد نه این که تبدیل به انبار چوب و واحدهای مزاحم در داخل شهر شود و بر اثر سهل انگاری حوادثی رخ دهد، در این زمینه نیازمند ریشه یابی، رسیدگی و هماهنگی بین دستگاه های مربوطه هستیم.
وی همچنین از پلمپ 115 خانه مسافر طی 2 ماه گذشته در استان قم خبر داد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر دستگاه های مربوطه این تعداد واحد تعطیل شد.
سیار افزود: 500 خانه مسافر غیر مجاز با ظرفیت 15 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم شناسایی شده است که باید وضعیت این تعداد واحدها مشخص شود.
وی، کمبود 12 هزار تخت اقامتی در قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: حضور گردشگران و کمبود تخت های اقامتی باعث شده است انگیزه ای برای افراد در خصوص اجاره دادن خانه های مسکونی ایجاد شود که باید در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.
سیار تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم وضعیت واحدهای اقامتی را مورد بررسی قرار دهد که باید از لحاظ ایمنی و استحکام مورد تایید دستگاه های مربوطه قرار گیرد ضمن این که باید توسط نهادهای امنیتی و انتظامی صلاحیت متقاضیان خانه مسافرها تایید تا مجوزهای بهره برداری صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بانک ها تسهیلات مالی را به سرمایه گذاران بخش خصوصی در خصوص احداث تاسیسات گردشگری در استان ارائه کنند مشکل کمبود واحدهای اقامتی در قم برطرف می شود.
35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از10 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم به مسافران و زائران کریمه اهل بیت(ع) خدمت رسانی می کنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.