به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اشاره به این که شرایط بازار متاثر از مسائل روانی است اظهار داشت: جو روانی در افزایش و یا ثبات قیمت ها تاثیر جدی دارد.
وی افزود: اطمینان مردم از وفور کالاها موجب ثبات بازار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی باید دولت را در اطمینان بخشی به مردم و ایجاد آرامش در بازار کمک کنند.
صادقی همچنین با بیان این که رفتار مسئولان نیز در دامن زدن به افزایش قیمت ها و یا ایجاد آرامش در بازار بسیار موثر است گفت: نظارت بر واحدهای صنفی نباید به گونه ای باشد که موجب ایجاد حساسیت و برهم خوردن آرامش جامعه شود.
وی با بیان این که گاهی در بازرسی ها تندروی صورت می گیرد تصریح کرد: بهترین مرجع بازرسی از واحدهای صنفی، مردم و نمایندگان اصناف در اتحادیه ها هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی خرید و فروش ارز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت:‌ نتیجه سیاست های اعمالی در اطراف حرم باید القاء آرامش و رفع نیازهای مردم و زائران خارجی در بحث تامین ارز مورد نیازشان باشد.

** از ظرفیت های علمی بخش خصوصی برای توسعه گردشگری استفاده شود
استاندار قم همچنین در دیدار اعضای کارگروه اجرایی کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، با اشاره به برنامه برگزاری این کنفرانس در قم اظهار داشت: از ظرفیت های علمی و اجرایی بخش خصوصی برای توسعه صنعت گردشگری استفاده شود.
صادقی با بیان این که برگزاری چنین برنامه هایی باید نمود عملی در جذب گردشگران داشته باشد اظهار داشت: در کنار مقاله های علمی در زمینه گردشگری باید به چالش های اجرایی در این زمینه نیز توجه شود.
وی با اشاره به حضور بیش از سه میلیون گردشگر خارجی در استان قم در سال افزود: باید از ظرفیت علمی اساتید دانشگاهی و نیز تجربیات بخش خصوصی برای بررسی و ارائه راهکار در زمینه ‌چالش های حفظ گردشگران خارجی و نیز توسعه جذب گردشگران استفاده شود.
وی همکاری و مشارکت متولیان دستگاه های اجرایی در برگزاری این همایش در قم را خواستار شد و تصریح کرد: حمایت های لازم از برگزاری این همایش صورت خواهد پذیرفت.
سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، روز 26 مهر ماه 1397 با حضور اساتید داخلی و خارجی در شهر مقدس قم برگزار می شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.