سید محمد قریشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان پروانه بهره برداری، موظف به امضای تعهد نامه محضری مبنی بر عدم انحراف از طرح اولیه هستند، اداره جهاد کشاورزی از کسانی که مطابق طرح ارائه شده اقدام نکنند به مراجع  قضایی شکایت کرده و پروژه با هزینه بهره بردار بدون هیچ چشم پوشی تخریب خواهد شد.

وی افزود:  کسانی که با تغییر کاربری منابع طبیعی، منافع ملی ما را به خطر انداخته و به امنیت غذایی کشور ورود پیدا می‌کنند موظف به پرداخت هزینه برای جبران خسارات وارده هستند.

این مسئول با بیان اینکه آگاه سازی شهروندان بر تخریب و جریمه کاربران اولویت دارد، خاطر نشان کرد: برگزاری جلسات توضیح و توجیه به منظور حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی در دهیاری ها و شورا های روستایی را  با حضور کارشناسان در دستور کار این اداره قرار دارد.

قریشی با اشاره به ظرفیت مناسب دامداری‌های شهرستان پردیس، خاطرنشان کرد: دامداران این شهرستان هشت نژاد گوسفند شال، زندی، افشار، کبود، سام، هترو، ظل و رومانف را پرورش می‌دهند و این اداره از دامپروران پرورش دهنده گوسفند پر بازده گوشتی حمایت می‌کند.

وی اضافه کرد: در یکی از روستاهای این شهرستان گاوداری با ۹۰۰ راس گاو شیری فعالیت اقتصادی دارد و در روستایی دیگر واحد پرورش ماهی سردآبی به ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بچه ماهی  فعال است که این واحدهای تولیدی در استان تهران منحصر به فرد هستند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اعلام کرد: به منظور استفاده از تسهیلات هفته گذشته ۳۶ واحد دامداری برای دریافت پروانه به نظام مهندسی کشاورزی معرفی شدند.

قریشی با اشاره به برنامه های در دست اقدام این اداره اظهار داشت: پروش زالو، کبک، بلدرچین، ماهیهای زینتی و فعال کردن واحدهای بهره برداری دامپروری و کشاورزی در دست اقدام و اجرا است.

وی ادامه داد: بزرگترین ظرفیت گلخانه‌ای در استان با مساحت  ۱۴۰ هکتار در روستای تماشای شهرستان پردیس با همکاری یکی از دانشگاه‌های دولتی کشور پس از دریافت مجوزهای نهایی اجرایی می شود.

این مسئول با اشاره به ظرفیت مناسب پرورش گل محمدی در روستاهای شهرستان پردیس، اظهار داشت: برای پرورش گل محمدی در روستاهای طاهرآباد و زردستان در سطح گسترده برنامه ریزی شده است و احداث کارگاه‌های گلاب گیری، بخش دوم پروژه با هدف توسعه بوم گردی و توسعه گردشگری در روستاهای شهرستان است.

وی با اشاره به مشکل طرح هادی روستایی اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های اصلی دهیاری های شهرستان، مشکل حریم و یا بافت روستا است و به منظور رفع مشکل یاد شده  مقرر شد مدارک مستند به صورت مکتوب از سوی دهیاران به این اداره ارسال و  طی نامه ای به جهاد کشاورزی استان برای رفع و حل مشکل ارسال شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: اراضی این شهرستان حجم گسترده ای ندارند اما با توجه به ارزش افزوده بالا، شاهد تغییر کاربری زیادی در این منطقه هستیم.

قریشی تاکید کرد: در راستای حفظ منابع طبیعی و منافع بهره برداران گشت امور اراضی این اداره در روزهای تعطیل هم فعال است، شهروندان تخلفات را به شماره ۱۳۱ و دهیاران و یا اعضای شورای روستایی اطلاع بدهند.

وی با بیان اینکه با ادارات همسو نظیر منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست در شورای راهبری تعامل خوبی داریم، خاطر نشان کرد: به منظور صیانت از منابع طبیعی شهرستان و هماهنگی بیشتر، جلسه ای با نمایندگان انتظامی، اجرایی و قضایی برگزار خواهیم کرد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس افزود: آزاد سازی اراضی حریم رودخانه جاجرود به طور کامل انجام شده است و با برنامه ریزی انجام شده، آبهای سیلابی با روش آبخیزداری ذخیره و پس بارندگی در امور اراضی استفاده و مهار می شوند.

قریشی با تاکید بر اصل تکریم ارباب رجوع اضافه کرد: هدف اصلی ما جلب رضایت بهره بردار است با امکانات موجود خدماتی در شان بهره برداران ارائه می دهیم و اگر افرادی از تسهیلات ارائه شده سو ءاستفاده کنند با آنها برخورد می شود.

رئیس اداره جهاد کشاوزی شهرستان پردیس با بیان اینکه مدیریت هر روز پاسخگوی مراجعان اسن اداره است، ادامه داد: روزهای یکشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۴/۳۰ ملاقات عمومی برگزار می‌شود.

قریشی یادآور شد: به منظور ارتقای کیفیت خدمات  اجرای برنامه نظر سنجی را در دست اقدام داریم و  با حمایت این اداره از کسانی که طرح و برنامه مناسبی داشته باشند به همکاری دعوت می‌کنیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.