به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیروز حناچی شامگاه دوشنبه در جمع خانواده های شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو گفت: بعد از حادثه پلاسکو ۳ هزار ساختمان ناامن شناسایی شد و تجهیزات آتش نشانی متحول گشت و این ها از برکت خون شهدای آتش نشان است. 

 شهردار تهران در نشست صمیمانه با خانواده های گرانقدر شهدای آتش نشان و آسیب دیدگان حادثه پلاسکو در واکنش به سخنان یکی از مادران شهید این حادثه گفت: من به این مادر عزیز و داغدار و همه شما عزیزان که جگر گوشه‌تان را در این حادثه از دست دادید حق می دهم و هر چقدر هم جبران مادی برای این موضوع صورت بگیرد یک تار مو از آن جوانان رشید را جبران  نمی کند. داغ دل خانواده هایی که در این حادثه به رحمت خدا رفتند و شهید شدند با مسائل مادی حل نخواهد شد. هر چند ما در این زمینه وظایفی داریم و برای آن تلاش می کنیم. عزیزان شما تا آخرین لحظه برغم خطری که برایشان وجود داشت تمام تلاش خود را کردند و میدان را خالی نکردند. کسی که آتش نشانی را قبول می کند خطر را می پذیرد و این که در دل آتش خطر هست و تا آخرین لحظه وقتی می ماند اجر دیگری دارد. 

وی افزود: سومین سالگرد حادثه پلاسکو را پشت سر می گذاریم و من اعتقاد دارم با توجه به همه تلخی هایی که برای خانواده های عزیز پیش آمد اگر بدانید بعد از این حادثه چه اتفاقتی افتاده است و شهر چقدر ایمن تر شده است و رشادتی که آنها به خرج دادند بعد همکاران در ادامه ماموریت ها چه ایمنی را ایجاد کرده اند شاید آرامش بیشتری داشته باشید. تجهیزاتی که ما در اختیار سازمان آتش نشانی قرار دادیم با قبل از حادثه پلاسکو قابل قیاس نیست یکی از نتایج این حادثه خرید تجهیزاتی با برد ارتفاع بالا بوده است این درسی بود که از حادثه پلاسکو گرفته شد و اگر آتش سوزی مشابهی اتفاق بیفتد به برکت خون شهیدان شما کسی در آتش نخواهد سوخت و الا ارزش های مادی یک تار موی شهدای شما را جبران نمی کند. 

شهردار تهران با اشاره به تلاش شهرداری برای خدمات شهری در بارش برف اخیر، گفت: از دو روز قبل می دانستیم تهران با بارش برف و یخبندان مواجه است و از آن لحظات اول همکاران من تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده اند. من فکر می کنم برای داشتن نیت خالص هیچ چیزی بالاتر از خدمت به مردم  نیست و می دانم حقوقی که برخی همکاران من می گیرند در برابر زحماتشان خیلی کم است اما شرایط مالی ما هم محدودیت دارد. روایتی از امامان معصوم داریم مبنی بر این که «کسی نزد خدا بالاتر است که منفعتش بیشتر به مردم برسد.» 

وی به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت: مطمئنا هیچ کس نمی خواست حادثه پلاسکو اتفاق بیفتد و هیچ انسانی این را نخواهد خواست حتی در مورد حادثه اوکراین هم همین طور است. تک تک شما هم نمی خواستید این اتفاق بیفتد. ولی می خواهم بگویم یک حادثه کوچک و یک بی احتیاطی حوادثی را پیش می آورد که قبل از آن قابل پیش بینی نبود. ما در صنعت ساختمان چیزی به نام کد های ساختمانی داریم.

حناچی ادامه داد:  در بند بند این کدها تعداد زیادی آدم در حوادث کشته شده اند تا اینها تبدیل به درس و باید و نباید شده است مطمئنا تاثیر حضور فرزندان شما یکی از ابعادش اصلاح آیین نامه های آتش بود سازمان آتش نشانی سه هزار ساختمان ناایمن را شناسایی کردند. آموزش های آتش نشانی در خصوص ساختمان های بلند بعد از حادثه پلاسکو تغییر کرد و این نتیجه تلاش های فرزندان شماست که یادشان را گرامی می داریم و از آن مهمتر این که توجه به امر آموزش بیشتر شد.

وی خاطرنشان کرد: این که ما اخیرا جلسه ای گذاشتیم و آموزش به تعدادی مدارس دادیم که در برابر شرایط بحرانی چه کنند صدقه جاریه ای برای شهیدان شماست. هر قدمی که در این جهت برداشته می شود بچه های شما سهیم هستند و اگر یک نفر از حادثه ایمن خارج شود فرزندان شما در آن نقش خواهند داشت. 

وی با بیان این که «این حادثه نشان داد که بی توجهی به کوچکترین ظرایف چه عواقب دشواری خواهد داشت.» گفت: سازمان آتش نشانی تاکنون ۵۹ شهید را تقدیم جامعه کرده است و ۱۶ شهید مربوط به حادثه پلاسکو است. و می دانم خانواده های شهدا خواسته های خاصی دارند از جمله این که عزیزانشان شهید محسوب شوند که در حال پیگیری هستیم هر چند این تصمیم با ما نیست.

شهردار تهران اظهارداشت:‌ مسقف کردن قطعه ۵۰ در دستور کار است. صدور کارت ایثار توسط شهرداری تهران و طراحی جایگاه شهدا در ساختمان پلاسکو که به مسابقه گذاشته شده است این کار در کشورهای دیگر مرسوم است. 

حناچی گفت: دوستانی که الان به منطقه جلفا رفته باشند روی رود ارس پلی قرار دارد که ۱۰۰ سال پیش سه سرباز آنجا مقاومت کرده اند. قطعا یاد فرزندان شما هم از خاطره ملت ما فراموش نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.