مهرداد سالاری روز چهارشنبه در حاشیه آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در مسجد غدیر کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه مسوولان جمهوری اسلامی از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری تا فرماندهان ارشد نظامی و سپاه پاسداران از این اتفاق متاثر شدند و اکنون همه با خانواده‌های شهدا همدرد هستند.
او افزود: مراسم بزرگداشت شهدای این سانحه هوایی در کرمانشاه نیز به منظور همدردی با خانواده های شهدای این حادثه برگزار شد.
سالاری با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از شعارهای اصلی ملت ایران است، اظهار داشت: حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در پاسخ به ترور سردار شهید سلیمانی و به درخواست ملت انجام شد.
ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه ۱۸ دی ماه، آخرین ثانیه ها برای خداحافظی ابدی ۱۷۶ مسافر طی می شد. در این پرواز ابدی و در کنار سایر مسافران، ۵۲ نفر از دانش آموختگان دانشگاه های کشور هم به چشم می خوردند که بعد از ایران، از کی‌ف اوکراین قصد عزیمت به کانادا را داشتند؛ دیدار با خانواده، برگزاری مراسم ازدواج و نامزدی دلیل اصلی سفر تعداد زیادی از این نخبگان به ایران بود. بعضی از آنها با خانواده عازم ایران شده بودند.
در این میان، دانشگاه های تهران،‌ صنعتی شریف و علم و صنعت بیشترین جان‌باختگان را میان سایر دانشگاه ها داشتند. ۲۸ نفر از این دانش آموختگان جانباخته در این پرواز، زن و ۲۴ نفر دیگر مرد بودند.
در این حادثه «فریده غلامی» اهل شهرستان اسلام‌آبادغرب به همراه همسر و فرزندش شهید شدند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.