مجید صفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از صبح امروز شاهد بارش شدید برف در نقاط مختلف شهرستان به ویژه در سطح ارتفاعات هستیم که با توجه به کاهش دما و بارش شدید برف امروز (یکشنبه) در محورهای مواصلاتی شهرستان، تمام دستگاه‌های خدماتی، امدادی و انتظامی شهرستان دماوند به صورت کامل در آماده‌باش هستند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امروز عملیات نمک‌پاشی در سطح جاده‌ها به همت راهداری و شهرداری‌ها در حال انجام است، گفت: به دلیل فعالیت سامانه بارشی و بارش شدید برف، از شهروندان و مسافران می خواهیم از هرگونه سفرهای غیرضروری خودداری نمایند؛ مسافران هم حتما دقت لازم را در انتخاب مسیر داشته باشند و ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه حین عبور از محورهای کوهستانی و از جمله محور هراز با احتیاط تردد کنند.

لازم به ذکر است براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به‌علت بارش برف سنگین در برخی نقاط استان تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای رودهن و دماوند امروز تعطیل شد.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدارهای اعلام شده، طی ۲۴ ساعت آینده هوای دماوند، ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارش برف به همراه خواهد داشت. همچنین روزهای دوشنبه و سه شنبه نیمه ابری تا ابری گاهی بارش پراکنده خواهد بود.

سید احمد حسینی، رئیس اداره راهداری شهرستان دماوند همچنین در این خصوص اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل بارش و خدمات این نهاد به حوزه راه و بزرگراه ها ۳ راهدارخانه و سوله نمک آمادگی لازم را جهت ارائه خدمات به مسافران و رانندگان دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۲۸۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است، خاطرنشان کرد: این نهاد با ۵۰ نیرو و  ۱۷ دستگاه خودرو سبک و سنگین آماده خدمات در زمان بارش برف در مسیرهای اصلی و فرعی شرق استان تهران بویژه هراز و فیروزکوه هستند.

عباس صفری، شهردار دماوند نیز در خصوص آمادگی این نهاد در حوزه ستاد برف روبی همزمان با فرا رسیدن فصل سرما به ایرنا اظهار داشت: ستاد برف روبی شهرداری دماوند از بامداد امروز فعالیت خود را در تمامی نقاط مختلف شهر آغاز نموده و هم اکنون با توجه به میزان بارش، مرحله دوم فعالیت ستاد آغاز می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان با بستن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مناسب شهرداری را در استفاده محدود از نمک همراهی کنند تا کمتر شاهد آسیب برای محیطزیست باشیم، گفت: اولویت ستاد برف روبی شهرداری دماوند، معابر اصلی و پر تردد است که بعد از ساماندهی محورهای ضروری، برف روبی محورهای فرعی در دستور کار قرار می گیرد.

صفری گفت: ۵ ایستگاه اصلی و فرعی برف روبی در سه منطقه شهر (مرکزی، مشا و گیلاوند) با آمادگی بیش از ۴۰ نیروی خدماتی و ۲۰ خودروهای برف روب و نمک پاش، کامیون، ایسوزو، تراکتور و گریدر آمادگی لازم را برای ارائه خدمات به شهروندان دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنین این نهاد شهری با استقرار بیش از ۸۰ سطل ذخیره نمک در معابر اصلی و مناطق پرتردد همچون بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، ادارات و  همچنین پیش بینی استقرار ایستگاه های فرعی در محلات آماده خدمات رسانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.