مجید صفری بامداد جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل هستند و همه راههای مواصلاتی، اصلی و فرعی شهرستان نیز باز است و تردد جریان دارد.
به گزارش ایرنا در هشتمین روز از فصل بهار، شهرستان دماوند به علت بارش شدید برف، سفیدپوش شد و طی ساعت های اولیه امشب برخی مسافران در مسیرهای ارتباطی به سمت شمال به علت کولاک در جاده مانده بودند که به گفته مسئولان امدادرسانی شده اند.
فرماندار دماوند افزود: با توجه به آغاز بارش برف در شهرستان و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی، محور هراز به دلیل بارش برف و کولاک، ایمن سازی و انجام عملیات راهداری به مدت نیم ساعت مسدود شد ولی اکنون تمامی محورهای مواصلاتی باز است.
وی ادامه داد: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و لغزنده بودن معابر، از مسافران می خواهیم از هرگونه سفر و تردد غیر ضروری از این محورها خودداری کنند؛ همچنین شهرستان آمادگی لازم را برای پذیرایی و اسکان مسافران در راه مانده دارد.
صفری در خصوص وقع حادثه در محورهای مواصلاتی نیز ادامه داد: یک مورد تصادف در محور تهران – فیروزکوه محدوده گردنه سرهار شاهد بودیم که اکنون عوامل امداد و خدمات رسان در محل حضور دارند و برای سرنشینان اتفاق خاصی به همراه نداشت.
صفری با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند تا روز شنبه و در هفته آینده نیز در آماده باش قرار دارد، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی و آماده باش ستاد مدیریت بحران استان، احتمال بارش باران و جاری شدن سیل در دماوند با توجه به وجود رود‌ها و سیلابی شدن آنها، وجود دارد و این آمادگی را باید داشته باشیم.
وی از شهروندان خواست تا از نزدیک شدن و پارک خودرو در اطراف رودخانه ها بپرهیزند.

**تردد تنها با زنجیر چرخ در هراز
سرهنگ سیاوش محبی فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون محور هراز باز و تردد در جریان است اما ضرورت دارد با توجه به برودت هوا و ادامه بارش برف در مسیرهای کوهستانی، مسافران زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند.
این مقام مسئول گفت: با توجه به احتمال افزایش شدت بارش برف در ساعات آتی و لغزندگی جاده ها، رانندگان ضمن اطمینان از سلامت خودرو، نسبت به سوختگیری کامل در مبدأ اقدام کنند و غذا و لباس گرم نیز به همراه داشته باشند.
شهرستان دماوند در شمال شرقی استان تهران واقع شده است.
تهرام/7246/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.