حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که توسط ستاد مردمی شمیرانات در مسجد اعظم تجریش برگزار شد ضمن تشکر از فرماندار سخت کوش و مسئولان شهرستان برای برپایی این مراسم اظهار داشت: مهمترین درسی که باید از شهید سلیمانی بیاموزیم، درس آراستگی به مقام بندگی است.

وی خطاب به عزاداران افزود: مراقب باشیم رابطه خود را با خداوند مستحکم کنید. شجاعت و قدرت ثمره بندگی و خوف سردار سلیمانی از پروردگار بود. عبد و بندگی از مهمترین ویژگی های امام راحل و امام خامنه ای (مدظله تعالی) نیز هست.

خطیب موقت تهران ابراز کرد: ایشان ۴۰ سال در انتظار ملاقات ملک الموت بودند، فقط شخصی این حالت را دارد که عبد باشد و تعلقات دنیوی را در قلب خود از بین برده باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با تشبیه سردار سلیمانی به جناب مالک اشتر اذعان داشت: مالک کسی است که در زمان تهدید خواب بر چشمش نیاید. مراسم باشکوه تشییع ایشان که نشان از آن دارد که مردم به خوبی رشادت های سردار را درک کرده اند، تجلیل و تکریم انسانی والامقام بود که خواب را بر دیدگانش حرام کرد تا ملت ایران با آرامش بخوابند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی از آتش برای آمریکا خطرناک تر بود. دشمن هرگز گمان نمی کرد جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۰ سال در چنین جایگاهی قرار بگیرد و توطئه های دشمن را رسوا کند.

وی تصریح کرد: قدرت امروز ایران آمریکا را فرو ریخته است و این دستاورد فرماندهی قدرتمند، ملتی قهرمان و سربازانی فداکار است.

خطیب موقت تهران بیان داشت: اقتدار نظامی، سیاسی و علمی کشور را ببینید و تردید نکنید چنین کشوری می تواند تهدیدهای اقتصادی را هم به فرصت تبدیل کند فقط نیاز به صبر و مقاومت دارد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد اذعان داشت: شهید سلیمانی تمام نگاهش به فرماندهی معظم کل نیروهای مسلح بود، همانند مالک اشتر که بی اذن علی (ع) اقدامی نمی کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایشان هیچ تعلق خاطری به نشان و درجه نداشتند و می گفتند این درجه فقط به این دلیل برام قابل احترام است که بیانگر رضایت ولی امر است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دغدغهٔ سردار سلیمانی اقتدار ملت اسلام بود. اینکه لبنا مقتدر، سوریه عزیز و عراق مستقل و در اوج وحدت و انسجام باشد و در برابر زیاده خواهان بایستند، در این راه حرکت کردند و هدفشان محقق شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: وقتی سردار سلیمانی صحنه را گزارش میکردند از تلاش او تقدیر می کردم اما امروز در برابر شهادت او تعظیم می کنم.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: شهادت ایشان برگ زرینی در تاریخ ایران و اسلام شد. شهادتی که نمی توان دستاوردهای آن را تحلیل و تبیین کرد. تمام اینها دستاورد جمهوری اسلامی و رهبری متدر و شایسته است.

به گزارش ایرنا، بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.