به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، براساس این فراخوان از هنرمندان مجسمه‌ساز دعوت شده است تا با ارائه طرح در این فراخوان مشارکت کرده و آثار  پیشنهادی خود را در قالب ماکت و با رعایت شرایط موجود در فراخوان به این سازمان ارائه دهند.

قرار است ۲۱ مجسمه از مشاهیر ساخته شود و اسامی مشاهیری که قرار است نیم تنه آنها ساخته شود خواجه عبدالله انصاری، ناصر خسرو، نظامی گنجوی، شمس تبریزی، خواجه نصیر الدین طوسی، میرعماد حسنی، عبدالرحمان جامی، جابربن حیان،خوارزمی، رودکی، علی اکبر اصفهانی ابن مقله شیرازی، امام فخر رازی، فارابی، سنایی، بیهقی، پوریای ولی، عبید زاکانی، شیخ طوسی، خاقانی و شیخ کلینی است.

هنرمندان می توانند با مراجعه به دبیرخانه و تحویل موارد درخواستی در این فراخوان شرکت نمایند که بعضی از این موارد ماکت حجمی (با مقیاس یک دهم برای اجرای اثر به ارتفاع 120 سانتیمتر)، فایل تصویر با کیفیت از ماکت با فرمت JPG، رزومه مکتوب و تصویری با فرمت JPG، تکمیل فرم ثبت نام و ... است.

مهلت ثبت نام این فراخوان تا تاریخ 30 بهمن سال جاری است. 
هنرمندان باید توجه داشته باشند طراحی و خلق اثر پیشنهادی باید بر مبنای زندگی نامه و نمادهای شخصیتی و محیطی و دوره زندگی هر یک از این شخصیت‌ها انجام شود. 

همچنین آثار پذیرفته شده با ارتفاع 120 سانتیمتر بر روی پایه های متحدالشکل از پیش ساخته شده در میدان مشاهیر نصب خواهند شد.

داوری و انتخاب آثار براساس نگاه هنرمندانه و خلاق هنرمند و طراحی و اجرای حرفه ای،  توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می شود و نتایج پس از زمان داوری از طریق سایت سازمان اعلام می گردد.

داوری آثار ارائه شده توسط شورای تخصصی آثار حجمی سازمان زیباسازی انجام می شود.

مرکز فعالیت های مجسمه سازی شهر تهران(عمارت عین الدوله) به نشانی تهران، پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی شرقی است و علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند با  تلفن 47-22969744 تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.