حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت، استکبارستیزی، تقوا و ارزش‌های اخلاقی و بهترین سند حقانیت مکتب ناب تشیع است.
وی گفت: شهادت این سردار رشید اسلام، عاشورای دیگری را در کربلا، نجف و سایر شهرهای عراق پدید آورد و ثابت کرد که قاسم سلیمانی، نه یک شخص که یک تفکر و نماد در مقاومت در برابر استکبار جهانی است.
وی تصریح کرد: امروز مسئولان و متولیان کشور موظفند تا برای ترویج تفکر شهید سلیمانی برنامه ریزی جامعی کرده و دانشگاه‎‌ها، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در این مسیر پیشگام بوده و ابعاد مختلف زندگی این شخصیت برجسته را در محافل علمی، پژوهشی و درسی تبیین کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: هنرمندان متعهد، شعرها، گروه‌های سرود و هنرمندان آثار تجسمی می‌توانند با تولید آثار فاخر در رابطه با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تفکر این شهید سرافراز را در جامعه ترویج دهند.
محمودی از شهردار تهران و سایر شهرداران سراسر کشور خواست تا ضمن ساخت تندیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از آن در روز ۲۲ بهمن که مصادف با چهلمین روز شهادت ایشان است رونمایی کنند.
وی افزود: در تمام کشورهای جهان، برای زنده نگاه داشتن فرماندهان و حتی سربازان گمنام، نمادی ساخته می‌شود تا تمامی شخصیت ها به آن ادای احترام کنند، بنابراین بجاست تا المان و نمادی از شهید سلیمانی به عنوان مظهر مقاومت در برابر استکبار در پایتخت ایران اسلامی نصب شود.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
رهبر معظم انقلاب همچنین در حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.