به گزارش روز شنبه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، مسعود زندی در این باره اظهار داشت: در پایان هفته گذشته از یک فروشگاه لباس در یکی از پاساژهای منطقه فردوسی،چهار عدد شال و چهارده کلاه تهیه شده از پوست جانوران وحشی کشف و ضبط شد.

وی افزود: کلاه های کشف شده از پوست روباه معمولی، شاه روباه، سمور، خرگوش و یک گونه دیگر از نوعی سگ سانان است.

زندی با اشاره به اینکه اقلام ضبط شده جهت بررسی دقیق نوع گونه های جانوری در اختیار کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست استان قرار گرفته است، گفت: در این خصوص پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع می شود.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران خاطر نشان کرد: در این خصوص بطور معمول عده ای از افراد سودجو اقدام به قاچاق اجزاء غیرمجاز حیوانات و تولید محصولات مختلف شامل یقه، شال، کلاه و پالتو می کنند و این تولیدات عموما در فروشگاه های مختلف به عنوان صنایع دستی به گردشگران و مشتریان خاص با قیمت های گزاف عرضه می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون شکار و صید، حمل، عرضه، صدور و فروش جانوران وحشی زنده یا کشته و یا اجزای آنها جرم محسوب می شود و متخلف به حبس از یک ماه تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف یک میلیون ریال محکوم می شود.

زندی از کشف و ضبط سه اسلحه شکاری در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در یک هفته گذشته از شکارچیان غیر مجاز، خبر داد و گفت: ماموران یگان حفاظت تهران این سلاح ها را قبل از شروع به شکار کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه برای متخلفین پرونده قانونی تشکیل شد، گفت: ماموران اجرایی همچنین درجریان گشت های خود چند تله زنده گیری کبک و دیگر پرندگان وحشی را از طبیعت جمع آوری کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.