به گزارش ایرنا، یوسف رشیدی روز چهارشنبه گفت: شکارچی متخلفی که اقدام به زنده گیری، نگهداری و فروش جانوران وحشی می کرد، در یکی از روستاهای بخش فیروز آباد شهرستان کوثر توسط محیط بانان دستگیر شد.

وی افزود: ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر بر اساس گزارش واصله و پس از کسب مجوزهای قانونی لازم به منطقه اعزام و باغ و خانه شکارچی متخلف را بررسی کردند.

وی اظهار داشت: در این بررسی از شکارچی متخلف ۹ قطعه کبک، یک سر خرگوش و وسایل زنده گیری و قفس های نگهداری پرندگان و حیوانات وحشی کشف و ضبط شد.

سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوثر بیان کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی تحویل سیستم قضایی شد.

رشیدی همچنین از برخورد قاطع ماموران یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان با افراد متخلف و سوء استفاده کنندگان از محیط زیست خبر داد و  از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

شهرستان کوثر به مرکزیت شهر گیوی در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل واقع است و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول به وسعت ۳۰ هزار هکتار در جنوب شهرستان واقع شده است و به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری دارای قابلیت بالایی است.

۶۱۳۰/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.