به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام  ابوترابی‌فرد امروز شنبه در مراسم  بزرگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران گفت: پرواز ملکوتی این سردار بزرگ برای کشور و انقلاب ما،  اقتدار آفرین، عزت بخش، انسان ساز و وحدت آفرین است.

او از سردار سلیمانی به عنوان «سربازی سلحشور»، «فرماندهی مقتدر»، «بسیجی متواضع» و «یار وفادار و بازوی قدرتمند و اقتدار آفرین فرماندهی عالی‌قدر نیروی های مسلح و رهبر فرزانه امت اسلامی» نام برد و شهادت او را به محضر سربازان امام عصر (عج) و سالکان راه نورانی شریعت تبریک و تسلیت گفت.

ابوترابی فرد گفت: سردار سلیمانی در طول چهار دهه از عمر کوتاه خویش نماد بسیاری از ارزش‌های اسلام و مدرسه اهل بیت (ع) بود و انقلاب اسلامی مفتخر است که در دامانش چنین شخصیت‌هایی تربیت شده که وجودشان مایه امید، انسجام و وحدت امت اسلامی و موجب هراس و دلهره دشمنان است.

امام جمعه موقت تهران افزود: انقلاب اسلامی از آغاز، نگاهش به رافت انسانی بوده است. ما در برابر جامعه انسانی مسئول هستیم و پرچم‌دار این حرکت امام خمینی بود.

وی حرکت یادشده را در مسیر اقتدار مستضعفین  از طریق گرفتن حق مظلومان از ظالمان توصیف کرد و  گفت که این اندیشه برآمده از نهج‌البلاغه و قرآن است ا علما و روحانیون پرچمدار آن هستند.

امام جمعه موقت تهران  با بیان اینکه جامعه اسلامی باید به یک جامعه دین باور و مقتدر و مدافع حریم ارزش‌های اسلامی و دینی تبدیل شود اظهار داشت: در این راه حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب و سردار شهید قاسم سلیمانی گام‌های بزرگی برداشته‌اند.

ابوترابی فرد گفت: رشادت‌های قاسم سلیمانی لبنان را که تا چندی پیش از آن به عنوان عروس خاورمیانه یاد می‌شد به نماد مقاومت منطقه‌ای تبدیل کرد.

وی افزود: محور مقاومت در طول دو دهه گذشته به یک جبهه تبدیل شده است و نقش سردار سلیمانی در اداره و مقاومت این جبهه در غرب آسیا بر کسی پوشیده نیست.

وی یادآور شد: سردار سلیمانی به دلیل شاخصه انسانی و دینی خویش بر قلب‌ها فرماندهی می‌کرد و امروز سربازان خدای متعال در حزب‌الله و دیگر جنبشهای دینی منطقه در سوگ فرمانده شجاع خود نشسته‌اند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نقش سردار سلیمانی در اقتدار ملت سوریه بسیار پررنگ است و وی شخصی بود که اجازه نداد این کشور به پادگان آمریکایی ‌ها تبدیل شود اظهار داشت: سردار سلیمانی قبل از اینکه فرمانده باشد یک سیاستمدار برجسته و طراح استراتژیک قدرتمند بود و تحلیل درستی از دشمن داشت و نقاط آسیب را درست شناسایی می‌کرد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی سوریه و عراق را از حلقوم آمریکا بیرون کشید و بغداد را با کمک جوانان شجاع عراق از چنگال آمریکا درآورد.

ابوترابی‌فرد افزود:امروزه بسیاری از تحلیلگران اروپایی و غربی بر این باورند که آمریکا با ترور سلیمانی در کنار داعش قرار دارد و اروپا امنیت امروز خود را مدیون سلیمانی ها است چرا که آنان اجازه ندادند تروریست‌های مورد حمایت سیا و موساد، کل اروپا را مورد تجاوز قرار دهند.

وی ادامه داد: سلیمانی یک مکتب و اندیشه است و  انقلاب اسلامی مفتخر است که امروز انسانهای فراوانی سرباز او هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امروزه یمن، حشد الشعبی عراق، قهرمانان بحرین، سلحشوران افغانستان و کشمیر همه یاوران انقلاب هستند.

ابوترابی‌فرد افزود:سلیمانی با همان عینکی که ایران را نگاه می‌کرد مردم عراق، لبنان و غزه را می‌دید . او فرقی میان شیعه و سنی نمی شناخت و استوار و محکم از حقوق اسلام و ایران دفاع می‌کرد.

سلیمانی به شهادت استثنایی دست یافت 

امام جمعه موقت تهران گفت: اراده خداوند این بود که سردار سلیمانی با فرمان مستقیم ترامپ جنایتکار به شهادت برسد نه به دست مسلمانان فریب خورده، زیرا عقیده وی بر این بود که اگر به دست مسلمانان فریب خورده شهید شود در روز قیامت شفاعت آنان را خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز اندیشه و تفکر سلیمانی در جهان اسلام حکومت می‌کند و جهان اسلام دشمن خود را شناخته و با برنامه‌ریزی درست از آسمان و زمین و منافع خویش دفاع می‌کند.

ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: در مقابل، آمریکا روز به روز سنگرهای خود را در کشورهای منطقه از دست می‌دهد و این ترورها به دلیل شکست‌های پی در پی چند ماه اخیر است.

در این مراسم که از سوی طلاب حوزه های علمیه شهر تهران به منظور تجلیل از رشادتهای سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار شده بود، شرکت کنندگان به نوحه خوانی و مرثیه سرایی در سوگ این فرمانده شهید پرداختند و شعارهایی در محکومیت این اقدام تروریستی امریکا سردادند.

مسجد عالی شهید مطهری هنگام برگزاری این مراسم شاهد حضور انبوه مردم و روحانیون بود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.