حجت الاسلام روح‌الله باقری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پیشوا گفت: موضوع آلودگی هوا، این روزها کام بسیاری از مردم را تلخ کرده و باعث تعطیلی مدارس شده ولی سئوال این است که آیا آلودگی هوا نیز از اروپا و آمریکا می‌آیا یا سوء مدیریت این مشکل را به وجود آورده است.
وی با اشاره به آلودگی شدید هوای شهرستان پیشوا گفت: سئوال این است که آیا پیشوا کارخانه و یا صنعتی پتروشیمی دارد که شاخص آلودگی آن از ۲۲۰ نیز بالاتر می‌رود و این در حالی است که از عوارض آلایندگی، شهرستان پیشوا بهره‌ای نمی‌برد.
وی تصریح کرد: شهرستان پیشوا از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که بدرستی از آن استفاده نمی‎شود، بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار گلخانه به میزان ۱۱ درصد کل کشور در این شهرستان است ولی پایانه صادراتی در پیشوا وجود ندارد که کشاورز محصولش را بدون واسطه به بازار مصرف عرضه نماید و این باعث می‌شود جوان ایرانی رغبتی به کار در گلخانه نداشته باشد.
باقری اظهار کرد: امروز کشور به مشارکت آحاد مردم در اداره امور نیاز دارد، مردم زمانی در امور شراکت می‌کنند که حضورشان مهم و اثرگذار است.
وی گفت:آمریکا، اسراییل و استکبار جهانی در سال‌های گذشته در مواجهه با حضور مردم با شکست مواجه شده‌اند، آن‌ها در سال‌های گذشته تمامی ابزارهای جنگ نسل اول تا پنجم را روی ایران آزمایش کردند و به خوبی می‌دانند که توان حمله نظامی و ادامه آن را ندارند، در جنگ سیاسی و روانی هم زمانی که با بصیرت مردم مواجه شدند، چاره‌ای جز پذیرش شکست را نداشتند.
امام جمعه پیشوا افزود: امروز دشمن در آخرین نفس‌های خود، معیشت و سفره نان مردم را هدف قرار داده تا به این واسطه، بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند و در این بین، برخی از افراد کمان راه رفع مشکلات را مذاکره با آمریکا می‌دانند.
وی تصریح کرد:  بعضی ها حاضرند برای آسایش مردم با همه مذاکره کنند اما باید بدانیم معیشت مردم در گرو امنیت به دست می‌آید،  اگر کشوری امنیت نداشته باشد، معیشتش را نیز از دست می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.