عربعلی زینالی عرقطو روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از برترین های طرح جابرابن حیان سالهای ۹۷ و ۹۸ که در مدرسه شهید مدنی شهرستان دماوند برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش نهادی است که اگر حتی یک کار به درستی انجام شود، قطعا به اهداف بلند و موثری خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه تمام افرادی که در آموزش و پرورش هستند، وظیفه سنگینی بردوش دارند، افزود: باید به دانش آموزان انگیزه و امید به آینده داد و این انگیزه وظیفه همه ما است که با توجه به شرایط کنونی کشور، تحقق این مهم ضروری تر است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خاطرنشان کرد: طی نظرسنجی و آمار پژوهشی که بین ۷۵هزار نفر جوان و نوجوان کشور صورت گرفته است، متاسفانه بسیار ناامید کننده است و بیشتر افسرده، نگران آینده و مضطرب بودند ولی ۹۴درصد اعتقاد قبلی به خداوند دارند که این نشان می دهد، روزنه امید در بین آنان وجود دارد که باید آن را تقویت کرد.

مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در این مراسم با اشاره به اینکه طرح جابر این حیان یک طرح پژوهشی است که در مقطع ابتدایی انجام می شود، اظهار داشت: یکی از اهداف سند تحول بنیادی حوزه آموزش و پرورش، خارج نمودن دانش آموزان از قالب محوری به قالب مهارتی است.

وی ادامه داد: طرح جابر این حیان چند هدف را دنبال می کند که از جمله اهداف آن کارهای پژوهشی و علمی دانش آموزان است که با مشارکت اولیای دانش آموزان و معلمان انجام می شود به صورت کارگروهی و مشارکتی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در سطح مدرسه و به صورت نمایشگاهی در مدارس برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طرح جابرابن حیان در سطح منطقه ای و استانی نیز وجود دارد که سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ مدرسه در این طرح شرکت کردند که از این تعداد ۲۷۰ اثر در سطح منطقه انتخاب که از این تعداد ۴۰ اثر برگزیده منطقه ای و  هفت اثر برگزیده استانی شد که امروز مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.