به گزارش ایرنا، فرید بیاتی روز سه شنبه در آیین افتتاح مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد زنان واقع در میدان شوش با بیان اینکه نیازمند همکاری سایر دستگاه های برای توسعه این مراکز هستیم افزود: مراکز دی آی سی مرکز گذری کاهش آسیب های اجتماعی، خدمات صبحانه، ناهار گرم و خدمات مشاوره ای و بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۴ ارائه می شود.

وی افزود: ۲ مرکز گذری در استان تهران فعال است که شاهد هماهنگی خوبی بین مجموعه شهرداری تهران، بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر هستیم که امیدواریم سایر استان ها نیز از این مراکز الگوبرداری کنند.

۲۸ موبایل سنتر در کشور

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که ٢٨ موبایل سنتر در کشور فعالیت می کنند گفت:  اجرای طرح موبایل سنتر برای دسترسی و خدمات رسانی مطلوب‌تر به معتادان است که در استان تهران نیز اجرایی شده است.

(در این راستا سازمان بهزیستی ، الگوی موبایل سنتر با هدف توسعه مراکز آسیب و جمعیت هدف را طراحی کرد که در این طرح مددکاران آموزش دیده به صورت سیار با حضور در حاشیه اتوبان‌ها و مراکز تجمع معتادان در زیر پل‌ها مراجعه کرده و  به این افراد خدمات رایگان از جمله ارائه سرنگ ، وسایل پیشگیری از بارداری و سایر موارد ارائه  می کنند.)

۱۰۵ سرپناه برای مددجویان بهزیستی

براتی اضافه کرد: ۱۰۵ مرکز سرپناه در کشور داریم که از این تعداد ١٦ مرکز آن برای زنان آسیب دیده است هیچ گونه محدودیتی در پذیرش نداریم   

وی با بیان این که یک هزار و ۲۰۰ مراکز اقامتی برای آسیب دیدگان در سطح کشور داریم گفت: از ان تعداد حدود ۶۰۰ مرکز برای زنان آسیب دیده است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزود: باید در مورد آسیب های اجتماعی اعتیاد و بیماری ایدز فرهنگسازی صورت گیرد تا شاهد کنترل آن در جامعه باشیم.

درمان اعتیاد زنان مورد توجه قرار گیرد

وی با بیان اینکه باید مسائل درمان اعتیاد زنان را مورد توجه قرار دهیم گفت: طی ۲ هفته آینده در مورد وضعیت زنان معتاد، توسط کارشناسان و پژوهشگران نظریه های اعتیاد آنان را در قالب نشست هم اندیشی بررسی خواهیم کرد.

براتی افزود: باید در سال های آینده به موضوع اعتیاد زنان و درمان آنان توجه جدی تری صورت بگیرد چرا که زنان در جامعه ما به خاطر نقش همسری و مادری دارای اهمیت بسیاری هستند.

وی ادامه داد: نیازمند همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای مدیریتی و مربوطه برای حمایت از درمان زنان معتاد و آسیب دیده هستیم در این زمینه بهزیستی کمکی را دریغ نکرده و نخواهد کرد.

تئوری های درمان اعتیاد زنان دنبال می شود

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که باید تئوری های درمان اعتیاد زنان را پیش ببریم گفت: باید با تعامل مراکز علمی و دانشگاهی و تجربه مراکز ترک اعتیاد و حمایت از زنان آسیب دیده و بهبودیافته برنامه درمان و پیشگیری از اعتیاد را ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه نیازمند همکاری و ارائه خدمات توسط دستگاه های مربوطه هستیم تا آسیب های اجتماعی زنان معتاد را کنترل و حتی کاهش دهیم.

اولین مرکز جامع کاهش آسیب اعتیاد(گذری، روزانه، سرپناه شبانه، جامعه پذیری و اشتغال) ویژه زنان با حضور معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.