سید ابوالفضل پرپنجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از تعهدات این نهاد در استان تهران آموزش لازم برای افراد جویای کار بوده که در نظر داریم تا ۱۰هزار نفر تعهد اشتغال مصوب شده برای این نهاد را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون نیمی از اشتغال در بخش کشاورزی و روستایی محقق شده است، افزود: در صدد هستیم تا پایان سال مالی، این تعهد را برای افزاد جویای کار و مددجویان این نهاد به انجام برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه اشتغال زایی برای مشاغل خرد خانگی و مشاغل ایجادی زنان سرپرست خانوار را در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: میزان این وام ها ۲۰میلیون تومان است که اشتغال را برای این قشر تحت پوشش رونق خواهد بخشید.

پرپنجی ادامه داد: همچنین وام هایی کارآفرینی برای مددجویان تحت پوشش وجود دارد که سقف آن ۵۰۰ میلیون تومان(۵۰میلیون تومان به ازای اشتغال هر مددجو) و بازپرداخت آن پنج ساله خواهد بود.

وی به بخش کاریابی و ایجاد پنج هزار ظرفیت اشتغال برای مددجویان نیز اشاره و اعلام کرد: میزان پرداخت این وام ۲۰ تا ۵۰میلیون تومان است که به ۲ صورت صندوق امدادی با بهره صفر درصد و غیر پوششی بانکی با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.

به گفته این مسئول،   برای پرداخت وام حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در این خصوص سقفی در خصوص پرداختی ها مشخص نشده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران یادآور شد که هم اکنون ۷۴ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد کمک های معیشتی دریافت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.