شینا انصاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس گزارش سامانه ۱۳۷ بیشترین شکایت‌های مردمی از بوی نامطبوع از مناطق ۲، ۶، ۱۰ و مناطق مرکزی تهران بوده است که در این زمینه با کارشناسان شهرداری نواحی و محیط زیست جلسه های کارشناسی متعددی برگزار شده و تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار آنها قرار گرفته تا با نمونه برداری از سطح مناطق بتوانیم منشا بوی نامطبوع را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران در روزهای انتشار بوی نامطبوع شاهد افزایش غلظت دی اکسید گوگرد بوده ایم که باید علت و ارتباط این موضوع مورد بررسی و کار علمی قرار گیرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این که هنوز به صورت قطعی منشا بو نامطبوع مشخص نشده است گفت: ترکیب چندین گاز با یکدیگر می تواند از علت های منشا بو باشد.

انصاری اضافه کرد: در اطراف تهران صنایع آلاینده ای فعال است که متولی نظارت و پایش آنها محیط زیست است بر اساس گزارش های اداره کل محیط زیست در شرایط وارونگی دما، برخی از کارخانه ها از سوخت مازوت و گازوئیل استفاده کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در شرایط وارونگی دما، استفاده از سوخت سنگین، دی اکسید گوگرد و ذرات معلق تولید و آلودگی هوا را تشدید می کند از این رو باید در شرایط اضطرار و هشدار آلودگی هوا این موضوع مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

به گفته، کمیته ای در استانداری تهران نیز منشا بوی نامطبوع تهران را بررسی می کند.

امسال در روزهای ۱۱، ۱۷، ۱۳و ۲۴ آذر بوی نامطبوع پایتخت نشینان را آزار داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.