«حجت نظری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برخی شهرداران به نامگذاری بوستان‌ها بر اساس اسامی مورد نظر خود اقدام می‌کنند، در حالی که بر اساس قانون هر نوع نامگذاری در شهرها باید به تصویب شورای شهر برسد. در تهران فرآیند اینطور است که پس از تصویت کمیته‌های نامگذاری در منطقه، پیشنهاد به کمیسیون نامگذاری ارایه و آنجا تصمیم‌گیری می‌شود و مصوبه کمیسیون، در صحن علنی به رای گذاشته می‌شود.

وی افزود: برخی شهرداران تمایل دارند بدون مصوبه شورای شهر، معابر را به نام‌ها دلخواه خود نامگذاری کنند که این تخلف آشکار است.

نظری با بیان اینکه این نوع رفتار برخی شهرداران مناطق مورد نقد جدی شهروندان قرار دارد،‌ اظهار داشت : این موضوع در برخی مناطق اتفاق افتاده که جای پیگیری دارد و شورای شهر نسبت به وظایف قانونی خود مماشات نمی‌کند. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد:‌ بر اساس اعلام تعدادی از شهروندان منطقه 22 شهر تهران و نیز انعکاس در برخی کانال‌های محلی، اخیرا نام خیابانی در این منطقه به «تاراز» و نام یک بوستان به «راز هستی» تغییر کرده که این نوع تغییر نام‌ها یا نامگذاری‌ها، مورد پذیرش کمیسیون نامگذاری و همینطور مورد پذیرش شورای شهر تهران نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.