محمد صیدلو روز سه شنبه در اولین جشنواره دستاورد کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان‌های استان تهران، اظهار داشت: آموزش و پرورش اگر به امر تربیت دانش آموزان در کنار تحصیلشان توجه نکند این نهاد آموزشی وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

وی افزود: آموزش فقط انتقال اطلاعات از ذهنی به ذهن دیگر نیست بلکه این امر زمانی به درستی در مدارس تحقق می یابد که از مرحله علمی عبور کرده و در جهت تغییر نگرش و باورهای که منجر به تغییر رفتار در دانش آموزان گام بردارد.

صیدلو تصریح کرد: مدارس به تنهایی برای تربیت دانش اموزان موفق نمی شوند وباید خانواده در راستای تربیت دانش آموزان به کمک مدارس آمده و در ساختن انسان‌های موفق در جامعه به یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان اینکه بخش عمده تربیت دانش آموزان در خانواده اتفاق افتاده و مدارس برای کمک به آنان به میدان آمده اند، تصریح کرد: مدارس با زمان کمی که دانش آموزان در آنجا سپری می کنند و همچنین با کمبود امکانات نمی توانند تاثیرات مورد نظر سیستم آموزش را در دانش آموزان ایجاد نمایند بلکه باید خانواده‌ها نیز در این زمینه به میدان بیایند.

صیدلو ابراز کرد: خانواده‌ها با ثبت نام و هدایت دانش آموزان به کانون‌های تربیتی آموزش و پرورش می توانند بخش زیادی از اوقات فراغت آنان را با برنامه‌های فرهنگی مناسب طراحی شده در این مراکز تربیتی پر کنند.

وی با بیان اینکه امروز کانون‌های تربیتی با داشتن برنامه‌های مدون آموزشی و فرهنگی به دنبال تربیت دانش آموزان مومن و متعهد در کشور هستند، تاکید کرد: خانواده‌ها با ثبت نام و مشارکت در کانون‌های تربیتی می توانند کمک بسزایی به آموزش و پرورش در جهت تربیت دانش آموزان با انگیزه و اخلاق مدار در جامعه داشته باشند.

وی یادآور شد: برنامه‌های علمی، ورزشی و آموزشی کانون‌های فرهنگی و تربیتی طور طراحی شده است که ضمن آموزش دانش آموزان در رشته‌های مختلف مربیان این کانون‌ها استعدادیابی در میان آنان انجام دهند.

اولین جشنواره دستاورد کانون فرهنگی تربیتی شهرستان های استان تهران امروز (سه شنبه) با حضور محمدصیدلو مدیرکل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران وعلی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری اردو فضافرهنگی آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران در کانون سمیه شهرری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.