انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در جلسه بررسی انتشار بوی نامطبوع در مناطق مختلف شهر تهران اظهار داشت:‌ نتایج علمی و کارشناسی این معضل که در روزهای ۱۱ و ۲۳ آذر امسال علام شده حاکیست که سه نوع آمونیاک، sh۲ و  so۲ در تهران متصاعد شده است.
وی درباره چگونگی انتشار این بو گفت: یکی از کارخانه های تولید سیمان از گاز مازوت استفاده میکرد که بنابر این شد تا سوخت آن تغییر کند.
استاندار تهران ادامه داد:‌ در برخی مواقع سال جهت از جنوب به شمال تغییر کرده و به همین واسطه بویی مشابه گندیدگی تخم مرغ در مناطق مختلف شهر تهران استشمام می شود.
وی تاکید کرد:‌ تمامی صنایعی که فعالیت آنها منجر به انتشار گاز و بو می شود تا ۱۰ روز آینده میزان آلایندگی آنها سنجش  و گزارش شود.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: فعالیت های دامپروری و کشاورزی در اطراف تهران نیز در زمانی که هوا پایدار است، در انتشار گاز و بوی نامطبوع بی تاثیر نیستند.
وی گفت: اکنون کارشناسان ژاپنی در منطقه در حال بررسی موضوع هستند و کارشناسان صاحب نظر ما نیز در حال مطالعه چرایی و چگونگی انتشار بوی نامطبوع در پایتخت هستند
استاندار تهران ۲۷ عامل منشا بوی نامطبوع هستند که کارگروه ملی در حال بررسی این مساله هستند که تا ۱۰ روز آینده گزارش خود را ارائه خواهند داد.
وی در مورد آلودگی هوا تهران نیز گفت: ‌۴ میلیون خودرو با ایجاد ۶۵ درصد متهمان اصلی آلودگی هستند که شرایط پایدار جوی بر میزان آلودگی افزوده می شود.
در چند روز گذشته به دلیل بالا بودن میزان آلاینده های جوی ۵۲۴ نفر به دلیل مشکل تنفسی و ۹۲۵ بیماری قلبی با اورژانس تماس گرفته و خدمات دریافت کردند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.