سردار حسین رحیمی روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا رینگ دوم طرح ترافیک که حدود ۱۳ تا ۱۵ درصد از فضای شهر تهران را در بر می‌گیرد هم تعداد پلاک مخدوشی‌ها و هم پشت شیشه گذاشتن پلاک افزایش پیدا کرده است.

 وی ادامه داد: پلیس در این زمینه بلافاصله برخورد و طرح‌های خود را آغاز کرد و در دو یا سه روز اول اجرای طرح بیش از ۶۰۰ خودرو که پلاک خود را مخدوش یا  آن را پشت شیشه گذاشته بودند توقیف کرد.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که آیا با پلاک مخدوشی‌ها به میزان مناسب برخورد می‌شود، زیرا برخی شهروندان از برخورد نکردن با همه این افراد و متخلفان گلایه دارند، اظهارداشت: شاید در یک نقطه مامور پلیس نباشد، تخلفی صورت گیرد و از چشم ما دور بماند که ما منکر این قضیه نیستیم ولی جاهایی که پلیس رصد می‌کند و به ویژه محورها و محله های اصلی با متخلفان برخورد می‌کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین تاکید کرد:‌ از مردم درخواست می‌کنیم قوانین و مقررات را رعایت کنند، البته در طرح‌های که توسط پلیس اجرا می‌شود نگاه پلیس نیز این است که به مردم فشار وارد نشود.

رحیمی در عین حال با دفاع از اجرای برخی محدودیت های ترافیکی، با بیان اینکه مبحث آلودگی هوا در شهر تهران بسیار موضوع مهمی است اظهارداشت:‌ این امر به همه مردم به‌خصوص کودکان و فرزندانمان آسیب جدی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم بگوییم کلا از خودرو شخصی استفاده نکنیم اما می‌توانیم برای حفظ سلامت روح و روان مردم و برای دور ماندن از ترافیک خسته کننده و آلودگی هوا برخی محدودیت‌ها را به مرحله اجرا درآوریم.

پلیس دنبال افزایش تردد رایگان شهروندان

فرمانده انتظامی پایتخت همچنین با بیان اینکه به دنبال افزایش روزهای تردد رایگان شهروندان در محدوده کنترل آلودگی هوا هستیم تصریح کرد:‌ اینک شهروندان پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل امکان تردد رایگان داریم که به دنبال افزایش تعداد این روزها هستیم.

به گزارش ایرنا از اول تیرماه امسال محدوده زوج و فرد شهر تهران حذف و به جای آن و در همان محدوده رینگ دوم طرح ترافیک با عنوان طرح کنترل آلودگی هوا اجرایی شد و دیگر خودروها براساس رقم های زوج یا فرد پلاکشان نمی توانند وارد آن محدوده شوند.

افرادی که بیشتر از ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل قصد ورود بیشتر به طرح کنترل آلودگی هوا را دارند برای آنکه جریمه نشوند باید هزینه ورود به محدوده ( نصف هزینه طرح ترافیک اصلی) را بپردازند؛ البته خودروهای دارای معاینه فنی برتر و ساکنان این محدوده از تخفیف هایی برخوردار می شوند.

همه افراد دارای پلاک های تهران یا شهرستان برای ورود به این محدوده های ترافیکی ابتدا باید وارد سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir  شوند و مشخصات خود و خودرو را ثبت کرده باشند.

تهرام/۳۲۲۵/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.