«مجید فراهانی» روز یکشنبه در جریان یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: بر اساس تبصره یک این مصوبه شهرداری تهران موظف است هر دو سال یک‌بار نسبت به پژوهش در حوزه‌های زیر اقدام و نتایج آن را در برنامه‌ریزی سالانه خود و در جهت افزایش کیفیت زندگی شهری و توسعه شاخص‌های انسانی و اجتماعی لحاظ کند.

‌وی ادامه داد: مطالعه و سنجش نگرش‌ها، باورها و رفتارهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان تهرانی، سنجش و ارزیابی سرمایه اجتماعی در شهر تهران، مطالعه و بررسی شاخص‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی در شهر تهران به‌ منظور حفظ و ارتقای سرمایه‌های فرهنگی، اجتماعی، مطالعه و بررسی نوع و میزان آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی از جمله خشونت و عوامل تأثیرگذار بر آن در شهر تهران و ارزیابی رضایتمندی عمومی و تغییرات آن در اثر عملکرد مدیریت شهری از دیگر موارد است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تبصره ۲ این مصوبه اظهارداشت: همچنین در تبصره ۲ این مصوبه به دلیل تفاوت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و نیز تفاوت آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی در مناطق و محلات مختلف، مطالعات، بررسی‌ها و سنجش‌های موضوع تبصره یکم این مصوبه (در صورت نیاز و با توجه به خصوصیات موضوع) باید به‌گونه‌ای انجام شود که بیانگر شاخص‌های موردنظر در محله‌های مختلف تهران باشد.

فراهانی گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم‌ترین انتظار اعضا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

وی خواستار اقدام به موقع، موثر شهردار تهران به مطالعات کاربردی و مساله‌محور در برش محلی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.