صبح امروز خیابان آزادی مملو از خودروهایی است که پشت چراغ مانده و مدام در حال بوق زدن هستند و مسافرانی که یا دانشجو و دانش آموز و یا کارمندانی هستند که مدام حرص می خورند که مبادا امروز به محل کار خود دیر برسند.

راننده تاکسی که حدود ۶۰ سال سن دارد و بیش از ۲۵ سال است در شهر تهران در این شغل مشغول است به خبرنگار ایرنا گفت: در چند سال گذشته در خط تجریش- آزادی مشغول بودم و به محض بارش باران و برف خیابان تجریش کاملا قفل می شد و به یکباره با شروع باران هر چند کوتاه در هر زمانی شاهد ترافیک سنگینی در این خیابان بودیم.

وی که خود را حمید محمدی معرفی کرد افزود:  خیابان آزادی در زمان پیک ترافیک در زمان بارش باران یکباره قفل می شود.

به گفته وی، تعداد اتوبوس شهری نیز خیلی کم است و در زمان پیک جوابگوی مسافران نیست و مشاهده کنید که این اتوبوس ها چه حجمی از مسافران را جابجا می کنند و برخی افراد حاضر نمی توانند سختی و شلوغی اتوبوس های اول صبح تهران را تحمل کنند.

در حالی که ترافیک خیابان آزادی خیلی زیاد است و ماموران پلیس راهور مشغول روان سازی معابر هستند خبرنگار ایرنا در مقابل ایستگاه مترو شادمان از تاکسی پیاده و ترجیح می دهد که با مترو به محل کار خود برود.

مامور پلیس راهور که در زیر بارش نسبتا زیاد باران مشغول روان سازی مسیر است، دلیل اصلی این ازدحام و شلوغی را وجود سرویس مدارس و همچنین خودروهای تک سرنشین اعلام کرد و خطاب به خبرنگار ایرنا گفت: شما خبرنگاران از مردم بخواهید که در زمان بارندگی از وسایل عمومی استفاده کنند و بدانند که در زمان بارندگی خیابان های تهران بطور طبیعی قفل می شود.

اما یکی دیگر از مشکلات پایتخت نشینان در زمان بارندگی کمبود تاکسی است که یکی از شهروندان به محض اینکه متوجه شد که من خبرنگار هستم گفت: آقای خبرنگار همه ساله و بارها و بارها در فصل بارندگی ناخداگاه تاکسی شهری کم می شود و شهروندان مجبور می شوند با سوار شدن بر خودروهای شخصی کرایه بیشتری پرداخت کنند.

وی که نمی خواست خود را معرفی کند اعلام کرد: با افزایش نرخ بنزین تاکسی های دولتی افزایشی نداشتند اما خودروهای شخصی نرخ کرایه مسیرهای خود را از هزار تا ۲ هزار تومان افزایش دادند و مجبور هستیم با توجه به کمبود تاکسی شهری در فصل بارندگی و فرار از خیس شدن و سرما خوردن خودروهای شخصی سوار شویم.

در همین باره مدیران سازمان تاکسیرانی در مصاحبه های مختلف اعلام کردند که باهرگونه کم کاری تاکسیرانان در فصل بارندگی برخورد می کنند و شاید یکی دیگر از عوامل تاکسی در خطوط مربوط به ترافیک سنگینی است که در فصل بارندگی در خیابان شهر روی می دهد.

هر چند بارش باران هوای پایتخت را سالم می کند و با تلطیف هوا شهروندان هوای سالم تنفس می کنند اما حجم ترافیک در معابر و کمبود تاکسی سبب آزرده خاطر شدن شهروندان شده و اغلب در در چنین شرایطی کارمندان با تاخیر به محل کار خود می رسند.

در حال حاضر بارش باران در مناطق مختلف شهر تهران ادامه دارد و این بارش موجب شد که هوای پایتخت امروز- یکشنبه سالمتر شود.

ترافیک سنگین در بیشتر مناطق پایتخت

همچنین رییس مرکز کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ترافیک سنگین در بیشتر مناطق پایتخت خبر داد.

سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون در مسیر غرب به شرق بزرگراه همت از جنت آباد، محور غرب به شرق بزرگراه حکیم از شقایق، محور غرب به شرق بزرگراه هاشمی رفسنجانی از سردار جنگل، محور غرب به شرق بزرگراه شیخ فضل الله از  خروجی جناح، مسیر غرب به شرق آزادی از شهیدان و در مسیر جنوب به شمال نواب از ۹ دی با ترافیک سنگین مواجه هستند.

وی افزود: همچنین در مسیر جنوب به شمال چمران در ۲ مسیر از تونل توحید تا گیشا و از حکیم تا همت، در محور شرق به غرب بزرگراه بابایی از نوبهار، در محور جنوب به شمال بزرگراه امام علی(ع) از جانبازان، در مسیر شرق به غرب بزرگراه زین‌الدین از خروجی امام علی(ع)، مسیر جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام(ره) از پل جلال آل احمد، در مسیر غرب به شرق آزادراه از پل غربی و در مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از پل صنایع هوایی با ترافیک صبحگاهی مواجه است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه بارندگی حدود ۳۰ درصد به ترافیک تهران اضافه می کند از شهروندان خواست که حتی المقدور در زمان بارندگی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.