محمد صادق کوشکی عصر چهارشنبه در حاشیه ثبت نام برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران افزود: شهروندان باید بدانند که وکلای آنان در مجلس چه می کنند چون نماینده برای مردم کار می کند و این عجیب است که یک نماینده مجلس بخواهد رای خود را از موکلانش پنهان کند، کسی که از سوی مردم استخدام می شود، باید به آنان گزارش دهد.

وی در خصوص ویژگی های مجلس آینده یادآورشد: کار مجلس آتی سخت‌تر است چون در مقطعی قرار دارد که سرنوشت جامعه ما را در بازگشت به صعود یا ادامه سقوط مشخص می‌کند.

کوشکی اظهارداشت: دولت روحانی شرایطی را ایجاد کرده که در تمامی عرصه‌ها ترمز پیشرفت را کشیده و حتی برخی از بخش‌ها، با فشار دولت به ورطه سقوط افتاده‌ایم.

این داوطلب ثبت نام در مجلس گفت: مجلس آینده می‌تواند در فرصت باقی مانده از دولت روحانی،  کاری کند که این دولت بیش از این به مردم و جامعه لطمه نزند و تنش بیشتری ایجاد نکند و زمینه را برای استقرار دولتی که بتواند این عقب ماندگی‌های تدبیر و امید را جبران کند، فراهم سازد.

وی درباره عملکرد مجلس دهم اعلام کرد: مجلس فعلی را شاید بتوان ضعیف‌ترین مجالس تاریخ جمهوری اسلامی نام برد که به مراتب بدتر از مجلس ششم عمل کرد.

کوشکی خاطرنشان کرد: مجلس ششم می‌دانست که چه می‌خواهد انجام دهد و در آن قدرتمند ظاهر می‌شد؛ ولی مجلس کنونی بسیار ضعیف است.  

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: مجلس ششم مسیر باطلی را می‌رفت؛ ولی در آن قوی بود و این در حالی است که مجلس دهم در هدف غلط خود ضعیف است.  

تحلیلگر مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی در زمینه مشارکت مردم در انتخابات آینده به دلیل انباشت نارضایتی‌ها از اقدامات دولت و مسایل اقتصادی، بیان کرد: بخشی از جامعه ما تکلیف محور کار می‌کند، امام راحل شرکت در انتخابات را واجب می‌داند و این گروه حتی اگر از دولت به شدت ناراضی باشند، در انتخابات مشارکت می‌کنند؛ بخش دیگری که تکلیف محور نیست، تابعی از جو جامعه و فضای انتخابات است.

کوشکی اضافه کرد: پایگاه مردمی اصلاح طلبان تکلیفی عمل نمی‌کند و شرکت در آن را حق خود می‌داند که گاهی تمایل پیدا می‌کنند که از این حق استفاده و یا صرف نظر کنند. اگر ریزش آرایی نیز باشد، از سبد رای اصلاح طلبان خواهد بود.

وی در جمع خبرنگاران درباره قرارگیری در لیست انتخاباتی گفت: من از حوزه تهران ثبت نام می‌کنم ولی هنوز با کسی برای قرارگیری در لیست صحبت نکرده‌ام. اگر دوستان تمایل داشته باشند، نام مرا در لیست خود قرار می‌دهند و اگر نه، اصراری برای قرارگیری در لیست ندارم.
تحلیلگر مسائل سیاسی درباره اینکه اگر در لیست نباشد، مستقل به کار ادامه می‌دهد یا خیر، افزود: دوستان اعلام کرده‌اند که در حال غربالگری نام‌ها بوده و از همین رو به تعدادی از افراد گفته‌اند که نام‌نویسی کنید تا از آن میان لیست جمع‌بندی شود. اگر از لیست‌های اصلی ما را پسندیدند ما هم در خدمت هستیم و اگر نه، اصراری به ماندن ندارم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.