وی روز چهارشنبه در دومین جشنواره خرمالوی کن خطاب به اهالی این منطقه افزود: یکی از مشکلات مهم شورایاری ها، بحث عدم شناخت و جایگاه قانونی شورایاری ها بود.  
وی گفت:‌ با تلاشی که در مجلس انجام شد، ‌ توانستیم قانون شورایاری را بعنوان یاوران شوراها پیگیری کنیم و بزودی در صحن مجلس مطرح می شود.
مافی با بیان اینکه داشتن جایگاه قانونی برای شورایاران بسیاری از مشکلات محلات شهرها را رفع می کند، خاطر نشان کرد: از سال گذشته اقداماتی در این خصوص شد و ریاست مجلس خیلی موافق نبود اما امیدوارم با تلاش نمایندگان مردم در مجلس، ‌ شورایاران در سایه قانون به محلات خدمت کنند.  
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مدل حکومت و مدل اجرایی و سیاسی کشور ما مدل خوبی است، ‌ گفت: وجود شورایاری نوعی مدیریت مویرگی و نشان‌دهنده حکومت مردم بر مردم است.  
عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم با تلاش همکاران در مجلس، قانون شورایاری ها تصویب و اجرایی شود.

به گزارش ایرنا؛ انتخابات شورایاری های شهر تهران امسال روز چهارم مرداد ماه ۹۸ برگزار شد و قرار است هر چهار سال یکبار برگزار شود؛  اعضای شورای اسلامی شهر تهران امسال در بررسی و اصلاح اساسنامه شورایاری های شهر تهران با پیشنهاد افزایش اعضای شورایاری ها از هفت به ۹ نفر موافقت کردند.
شورایاران با رای مردم در ۳۴۸ محله شهر تهران فعال شد و در چهار محله زینبیه (منطقه ۱۳)، محله قصر فیروزه (منطقه ۱۴)، محله مسگرآباد (منطقه ۱۵) و محله فرودگاه (منطقه ۹) به دلیل به حد نصاب نرسیدن ثبت‌نام‌کنندگان، انتخابات برگزار نشد.

«سید آرش حسینی میلانی»، رئیس ستاد هماهنگی شورایاری‌های شهر تهران پیش از این گفته بود که انتخابات شورایاری های شهر تهران با موافقت سران سه قوه برگزار شده است.
بر اساس این گزارش؛ ‌هنوز قانون انتخابات شورایاری ها در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است؛  در اصل ١٠٠ قانون اساسی انتخابات شورای شهر، روستا و دهستان آمده است اما اسمی از شورایاری برده نشده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.