محمدرضا خباز روز چهارشنبه در حاشیه ثبت نام در انتخابات در جمع خبرنگاران افزود: صلاح و فساد جامعه به مجلس بر می گردد و اگر مجلس بخواهد جامعه را به صلاح اداره کند می تواند همانطور که می تواند به فساد اداره کند.

وی یادآورشد: احساس می کنم که مجلس جایگاه اصلی خود را از دست داده است; هرچه از عمر مجلس گذشته ضعیفتر شده است و این منحصر به این دوره از قوه مقننه این دوره هم نیست.

خباز اظهارداشت: زمانی در دولت نهم رییس جمهور وقت می گفت مجلس در راس امور نیست و ناراحت می شدم اما اکنون احساس می کنم که مجلس به دست خودش جایگاهش را از دست داده است اگر مجلس جایگاه واقعی خود را پیدا کند خواهد توانست خدمات ارزنده ای را به کشور ارائه کند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: من نه فقط با شفافیت مالی که با هر شفافیتی موافقم به ویژه درحوزه مالی و رای.

وی خاطرنشان کرد: از 2 حالت خارج نیست یا ما چیزی داریم که می خواهیم پنهان کنیم یا نمی خواهیم اگر این چنین نباشد که نباید از شفافیت نگران بود.

خباز ادامه داد: خدا به ما عقل داده است باید در دادن هر نوع رایی دقت داشته باشیم در مسائل مالی هم همینطور تا نگران شفافیت آن نباشیم.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات گفت: یکی از مشکلات کشورهای جهان سوم این است که افراد ثروت خود را پنهان می کنند اگر ثروت دارید و از راه حلال به دست آورده اید که مشکلی نیست اما اگر از راه حرام به دست آورده اید باید پاسخگو باشید, کشور را شفافیت نجات می دهد.

وی اضافه کرد: در این که مردم ناراحت هستند و به‌ویژه در مسائل اقتصادی رنج می برند باید حداقل حقوق در تهران 7.5 میلیون تومان باشد تا در یک شرایط عادی زندگی کرد.

خباز تاکید کرد: حرف اینجاست که آیا ما باید نارضایتی مان از شرایط را با پای صندوق نیامدن جبران کنیم؟

این داوطلب ثبت نام در انتخابات اعلام کرد: مردم در تمام کشور باید بدانند که در هر صورت انتخابات برگزار می شود اما اگر نماینده ای با رای بیشتر و بالاتر به مجلس راه یابد, از قدرت دفاع بیشتری برخوردار است و هرچه نمایندگان پشتوانه رای بیشتری داشته باشند قوی تر ظاهر می شوند.

از سوی دیگر نماینده هم نباید قول و شعاری بدهد که در حیطه وظایف وی نیست. بگوید که اگر رای بیاورم تمام توانم را در دفاع از حقوق ملت می گذارم نماینده مدافع و منتخب مردم و وکیل مدافع مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.