مرتضی الویری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: طرح درآمد پایدار شهرداری ها به کمک شورای عالی استان ها تهیه شد و دولت هم یک لایحه در این خصوص داده است. اینها درهم تلفیق و وارد صحن مجلس شد که خوشبختانه خارج از نوبت در دستور قرار گرفت و هفته آینده در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

وی گفت: این طرح با قید دو فوریت به مجلس رفت و تا ماده چهار پیش رفته است. سپس به کمیسیون خاص رفت و در نهایت هفته آینده در صحن مجلس مطرح می شود که می تواند تحول جدی در منابع شهرداری ها ایجاد کند.
الویری تاکید کرد: تصویب طرح درآمد پایدار، شهرداری ها را از شهر فروشی نجات خواهد داد. اتفاقی که در حال حاضر شاهد آن هستیم که به عنوان مثال در قالب فروش منابع شهرداری، پارکینگ و تراکم فروشی انجام می شود.

شوراها در جایگاهی که قانون اساسی برای آنها تعریف کرده، دیده نمی شوند

الویری گفت: قانون اساسی در کشور اصل است و گاهی هم شاید اشکالاتی داشته باشد اما مهم این است که همین قانون اساسی هم اجرا نمی شود و یکی از این موارد اصل ۱۰۱ قانونی اساسی در خصوص شوراها است که تاکید بر رفع تبعیض دارد و شورای عالی استان ها هم به منظور نظارت بر امور شوراها ایجاد شده است، اما در این خصوص همکاری لازم توسط دولت انجام نشده است.
وی ادامه داد: بر اساس ماده ۸۸ قانون شوراها و وظایف شورای عالی استان ها باید یک نسخه از بودجه کشور در اختیار شورای عالی استان قرار گیرد تا نظر خود را اعلام کند اما متاسفانه به آن توجه نشده است.
الویری افزود: در این خصوص مکاتباتی شد و جلساتی با آقای نوبخت داشتیم که تا این لحظه بی نتیجه مانده است.
ادامه دارد...

۱۸۳۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.