مجید صفری روز یکشنبه با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه، اظهار داشت: در نخستین روز از ثبت نام انتخابات مجلس، ۵ نفر با حضور در ستاد انتخابات شهرستان دماوند، نامزدی خود را برای نمایندگی در این دوره از انتخابات اعلام کردند.

وی گفت: از این تعداد که همگی مرد بودند، یک نفر دارای مدرک دکتری و چهارنفر دارای مدرک کارشناس ارشد و گروه سنی سه نفر از آنان بین ۳۶ تا ۴۰ سال و دو نفر از آنان ۵۶ تا ۶۰ سال بود که بر اساس قانون شرایط سنی ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو نفر از ثبت نام کنندگان کارمند، یک نفر استاد دانشگاه و دو نفر دارای شغل آزاد می باشند، افزود: هیچ یک از افراد داوطلب سابقه نمایندگی در دوره های گذشته را نداشته و ۲۰ درصد از داوطلبان امروز سابقه ثبت نام در دوره های گذشته نمایندگی مجلس را داشته اند.

صفری با تاکید براینکه داوطلبان برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز تا ۱۶ آذر ماه با در دست داشتن مدارک لازم از ساعت ۸ تا ۱۸ می توانند به ستاد انتخابات شهرستان مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: داوطلبان برای ثبت نام علاوه بر داشتن مدارک اعلام شده، کدملی و تاریخ تولد دقیق همسر و فرزندان را نیز همراه داشته باشند.

فرماندار شهرستان دماوند از داوطلبان خواست تا با توجه به زمان بندی اعلام شده، هر چه زودتر جهت ثبت نام مراجعه کنند تا شاهد تراکم در روزهای آخر نباشیم؛ ستاد انتخابات شهرستان دماوند تمامی تلاش خود را جهت قانونمند برگزار کردن انتخابات و بدور از هرگونه مشکل بکار بسته و در نخستین روز نیز این مهم به نحو مطلوب انجام می شود.

به گفته وی شهرستان فیروزکوه، بخش ارجمند و بخش رودهن حوزه فرعی شهرستان دماوند محسوب می شوند و ثبت نام کاندیدای این حوزه ها نیز در فرمانداری شهرستان دماوند صورت می گیرد.

حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان دماوند در شرق پایتخت واقع و از دو بخش مرکزی و رودهن و پنج شهر تشکیل شده است.

شهرستان فیروزکوه نیز در شرقی ترین منطقه و در مرز استان تهران با استان های سمنان و مازندران قرار گرفته و شامل دو بخش مرکزی و ارجمند است.

انتخابات نخستین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به طور همزمان در روز جمعه دوم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.