به گزارش خبرنگار ایرنا؛ پیروز حناچی شامگاه شنبه در مراسم روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت که در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار داشت: تا زمانی که زانوی خودم را جراحی نکرده بودم نمی دانستم یک دست انداز ۱۰ سانتی متری کف خیابان چه معنایی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: کشورمان جنگ را تجربه کرده و همین امر باعث شده تعداد معلولان و کسانی که نمی توانند درست حرکت کنند بیشتر شود.

شهردار تهران تصریح کرد: به اندازه کافی و به اندازه نیاز به موضوع مناسب سازی توجه نکرده ایم و نتوانسته ایم گام خوبی برداریم.

وی تاکید کرد: من کمتر دیده ام که اساتید معماری در دانشگاه به موضوع بهسازی و توجه به ساخت و سازها برای معلولان توجه کنند و این را از شاگردان خود بخواهند.
حناچی خاطرنشان کرد: این دانشجویانی که امروز با نیازهای معلولان آشنا نشده اند فردا می شوند مهندسین ناظر و طراحان و پیمانکاران و آنوقت دیگر نمی توان از آنها توقع توجه به این موضوع را داشته باشیم.

به گفته وی؛ در سال ۸۳ قانون حمایت از معلولین در کشورمان تصویب شد و در سال ۸۸ به عضویت کنوانسیون جهانی معلولین پیوستیم.

شهردار تهران افزود: ۱۵ درصد جمعیت جهانی دارای معلولیت هستند و بیش از یک میلیون جمعیت کشورمان معلول هستند که به این جمعیت سالانه ۵۰ هزار نفر در کشورمان افزایش می یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.