فرزانه مروستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران نمی‌توانند سیاستی به جز قانون برنامه ششم داشته باشند و همه مدیران شهری و حاکمیتی باید از اسناد بالادستی تبعیت کنند.

وی با بیان اینکه قراردادی بین شهرداری تهران و سازمان بهزیستی استان مبنی بر در اختیار گذاشتن مراکز بهاران تنظیم شده اما با مخالفت شورای شهر روبرو شده است، ادامه داد: اعضای شورای شهر تهران قطعا به قانون برنامه ششم التزام دارند، اما شاید برداشت اشتباهی نسبت به مراکز بهاران داشته و تصور می‌کنند به جای در اختیار گذاشتن کاربری این مراکز باید آنها را به سازمان بهزیستی واگذار کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران تصریح کرد: شهرداری تهران باید کاربری شش مرکز بهاران را به مدت یکسال در اختیار سازمان بهزیستی استان تهران برای اشتغالزایی و کارآفرینی معتادان متجاهر بهبود یافته،  قرار دهد اما متاسفانه بعد از برگزاری جلسه‌های مکرر در استانداری تهران تاکنون اقدامی صورت نگرفته است

مروستی گفت: در مرحله اول برای استفاده از کاربری مراکز بهاران قرارداد یکساله مابین شهرداری تهران و سازمان بهزیستی منعقد می‌شود و بعد از اتمام قرارداد با توافق دو طرف این قرارداد تا سه سال قابل تمدید است.

وی افزود: انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران نیز در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر از شهرداری تهران خواست هر چه سریع‌تر این مراکز را برای اسکان شش هزار معتاد متجاهر استان فراهم و در اختیار بهزیستی قرار دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران همچنین با بیان اینکه در آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز آمده شهرداری مکلف است زیر ساخت‌های لازم را برای ساماندهی این کودکان فراهم کند، تصریح کرد: شهرداری تهران تاکنون دو مرکز بهاران را برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی به مدت یکسال در مناطق پنج و هشت در اختیار سازمان بهزیستی استان قرار داده است.

مروستی گفت: شهرداری‌ها به عنوان مرکز جامع توانمندسازی مکلف هستند زیرساخت‌های لازم برای بازپروی معتادان متجاهر و ساماندهی کودکان کار را فراهم و کاربری آنها را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند تا آنان با استفاده از مددکاران اجتماعی و روانشناسان بتوانند از آسیب‌دیدگان حمایت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.