به گزارش ایرنا انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان تهران افزود: مدیران حکم استانی گرفته اند تا برای این استان کار کنند اما اگر بناست برای طرح های ملی کار کنند به بخش ستادی بروند؛ همین هم باعث عقب ماندگی ماست.
وی یادآورشد: هم اکنون علاوه بر نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهوری و استانداری تهران نیز پیگیر تعین تکلیف این موضوع هستند.
محسنی بندپی اظهار داشت: شورای هماهنگی بانک ها که در همه استان ها شکل گرفته، باید در استان تهران هم شکل بگیرد تا هر جلسه یک نفر غیر مطلع حاضر نباشد و یک پاسخگوی مشخص برای مطالبات استان حضور داشته باشد.
استاندار تهران به اهمیت موضوع اشتغال در دولت و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی یک اهتمام بسیار جدی و عملی را مد نظر دارد و امسال در بدترین شرایط اقتصادی ارزی کشور 1.5 میلیارد دلار را برای تسهیلات اشتغال روستاییان اختصاص داده است.
وی با اشاره به تخصیص اعتبار برای اشتغالزایی از محل اعتبارات عمرانی در قالب تبصره 18، خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان می دهد که یک نگاه مشترک بین دولت و مجلس در زمینه اشتغال شکل گرفته است.
محسنی بندپی به مشکل بانک ها در پرداخت تسهیلات در بخش نهادهای حمایتی اشاره کرد و ادامه داد: مجلس پرداخت یک هزار و 400 میلیارد تومان برای کمیته امداد و 600 میلیارد تومان برای بهزیستی تصویب کرد اما در مرحله پرداخت این موضوع با مشکل مواجه شد.
استاندار تهران گفت: در همین زمینه سازمان بهزیستی از تعهد دو هزار و 300 شغلی خود عملکرد 146 درصدی را به ثبت رساند و سه هزار و 300 شغل و کمیته امداد هم از تعهد پنج هزار نفری خود دو هزار و 800 شغل ایجاد کرد.
وی اضافه کرد: با وجود چنین عملکرد قابل قبولی، بخشی که مربوط به چهار بانک عامل می شد، در عمل مشکل پیدا کرد.
محسنی بندپی اعلام کرد: یک سوزن به خود بزنیم و یک جوالدوز به دیگری، زمانی موضوع پرداخت تسهیلات به این دو نهاد حمایتی مطرح شد که پول ها تقسیم شده بود و از همین رو هم در اعتباری که ابتدا اختصاص یافت، برای این نهادها سهمی قائل نشدند.
استاندار تهران گفت: در مجموع با این شرایطی که ایجاد شده این استان از رتبه 25 به رتبه 14 رسید و از 132 هزار شغلی که باید ایجاد می کردیم حدود 80 هزار مورد محقق شد که گام خوبی است.
وی افزود: در اشتغال خانگی رتبه نخست را کسب کردیم ولی هنوز نرخ بیکاری ما 12.4 درصد و 0.7 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
محسنی بندپی با بیان اینکه برای بهبود اشتغالزایی باید در چند بعد کار کنیم، یادآورشد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید پیگیر باشد تا سهم استان تهران را در سه ردیف بهسازی و نوسازی صنایع، سرمایه در گردش و واحدهای راکد و نیمه فعال به آنچه که حقمان است برسانیم.
تهرام/3001//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.