عباس سلیمی روز یکشنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار داشت: سیدالکریم(ع) از محدثان بزرگ جهان تشییع و دین مبین اسلام است که باید ابعاد مختلف شخصیت ایشان به تمامی آحاد جامعه به خوبی معرفی شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که بر واکاوی علم، اجتهاد و تقوای حضرت عبدالعظیم(ع) تاکید داشت، گفت: ویژه برنامه‌های هفته بزرگداشت این امامزاده واجب التعظیم براساس این سه موضوع برنامه‌ریزی شده است.

سلیمی اضافه کرد: کلیه سخنرانی‌ها و ویژه برنامه‌های فرهنگی هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) در راستای معرفی شخصیت علمی، فقهی، ولایت‌پذیری و دین‌مداری این امامزاده، محدث و عالم شیعه برگزار خواهد شد.

۷۲ ویژه برنامه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) از هفتم تا سیزدهم آذرماه مصادف با اول تا هفتم ربیع الثانی برگزار خواهد شد، افزود: امسال ۷۲ ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی، آیینی و خدمات زائر در این هفته برگزار می شود.

سلیمی ادامه داد: برنامه های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با تجلیل از ۲۸۰ حافظ کل قرآن آغاز و با عطر افشانی قبور و برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت شهدای مدفون در حرم سیدالکریم ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: عیادت خدام و کارکنان حرم مطهر عبدالعظیم(ع) از بیماران، جانبازان مراکز درمانی پایتخت، برگزاری مسابقات قرآن بخوان جایزه بگیر ویژه کودکان، سخنرانی مذهبی، برگزاری محفل ویژه انس با قرآن و آیین تعویض پرچم گنبد حرم سیدالکریم(ع) به همراه جمع خوانی خدام از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

سلیمی یادآور شد: دیدار روحانیون شهرستان ری با تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)، ویزیت رایگان مراجعین به کلینیک‌های عمومی و تخصصی دارشفاء کوثر حرم مطهر، بازدید رایگان از موزه، کتابخانه و آسمان‌نما و مرکز نجوم حرم از دیگر برنامه های هفته هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) می باشد.

وی ادامه داد: مراسم عقد زوج‌های جوان برای تسهیل امور جوانان در هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) در اتاق عقد آستان نیز برگزار می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای با عنوان "نبا عظیم" در سه بخش اصلی رادیوی، تلوزیون، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی در طول هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار خواهد شد، عنوان کرد: امسال حضور خدام در برنامه‌های مختلف پر بیننده صدا و سیما فراهم شده است.

وی در پایان یادآور شد: امسال برای اولین بار موکب و ایستگاه‌های صلواتی در سه ضلع حرم عبدالعظیم(ع) برپا خواهد شد و همچنین بازدید از روند ساخت ضریح جدید حرم عبدالعظیم که هم اکنون ۶۰ درصد آن به پایان رسیده برای عموم آزاد می باشد.

حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس، ایشان در سال ۱۷۳ هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت ۷۹ سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.